Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

motor hoest?!?!?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 april 2011 15:48 
hallo
na eerder problemen gehad met de startmotor (zit nu nieuwe op, bedankt teto) heb ik een volgend probleem:
de motor 'hoest' aan de linker cilinder af en toe.
het klinkt als een soort hoest uit de uitlaat. De bochten worden beiden warm en beide cilinders doen het dus (komt ook uitlaatgas uit beide pijpen)

nu loopt de motor dus niet echt mooi (boven 2000rpm loopt hij wel goed) en de motor wil snel uitvallen als ik het gas loslaat.

wat zou dit kunnen zijn?

gr chris
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 april 2011 15:54 
Lekke inlaatrubbers....
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 april 2011 16:47 
de inlaatrubbers zien er nog puntgaaf uit, ook geen scheurtjes oid (wat mijn eigen C wel heeft maar die loopt super...)

waar duidt dit proesten op, valse lucht??
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 april 2011 18:27 
Strepsil in de tank gooien.






Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 april 2011 20:02 
Beslist valse lucht, de inlaattusen Cil en Carb goed controleren.
\
Gr Theo
theo cx ds

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 april 2011 20:26 | Aangepast door: JiMi 
Ik vind persoonlijk dat de CX-carburateurs erg weinig "vlees" hebben om die rubberen kokers aan vast te zetten. Zeker aan de zijde van het luchtfilter. Het risico is m.i. groot dat er ergens valse lucht aangezogen wordt. Check daarom of de rubbers ver genoeg om de carburateurs heen zitten. Zorg ook dat de slangenklemmen zo ver mogelijk tegen de rand aanzitten, dit verbetert de afdichting.

...sprak de kenner (ahum ahum... )
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 april 2011 21:21 
sprutistukken zien er als nieuw uit maar zal ze nog eens nadraaien en die schroeven bovenop insmeren met vloeibare pakking.

ook luchtfilter zal ik eens controleren en schoonmaken. zal ik meteen ff bougies vervangen, just 2 be sure.

keep u posted!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 april 2011 21:50 
Je kan testen op valse lucht met een starthulp spuitbusje of zoiets. Warme motor stationair laten lopen, beetje spuiten op en rond isolator tussen carbs en cylinderkop. Verandert de loop, bingo, er is een lek.

En als je de boel losmaakt vergeet dan niet naar de o-ringen tussen isolator en kop te kijken, die kunnen bij montage gemakkelijk beschadigd worden als ze niet goed in de groef [zijn blijven] liggen.

Ook niet te woest vast zetten, het zijn maar M6-jes in aluminium en de flens kan ook krom worden, dan ben je nog verder van huis.

Controleren van bougies en -kappen lijkt me ook wel een goed idee.

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 april 2011 23:37 
heb al wel gecheckt op massa houden dat de bougies vonken en de bochten worden warm dus de cilinders doen het beiden.
deo spuiten bij spruitstukken doe ik morgen en luchtfilter, e.d.
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 15 april 2011 09:03 
Stationairsproeier links?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 april 2011 09:13 
Deo voor de CX, dat ljikt me wel wat voor de clubwinkel .....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 15 april 2011 09:25 
deo, startspray, what's in a name

maar zo aan de gang, alles links vast zetten/draaien, enz.
ook luchtfilter schoonmaken (of misschien wel even eruit laten) en toch maar verse bougies steken.

als dat geen soelaas biedt dan haal ik de carbs eraf (klotewerk!) en haal ik ze open/maak ik ze schoon.
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 april 2011 09:59 
Linker zeg je,,,,
Staat vaak op de zij standaard of niet dan.
Mag jij vertellen welke carbarateur altijd de vuiligeid zit.
Juis ja, links.

Ploffen kuchen, en dat soort zaken is vaak te weiten aan te weinig brandstof in het mengsel. Dat kan dus ook zijn dat er ergens valse lucht binnen komt.

Zie hier boven de verhalen.

Dus scoonmaken maar,
groetjes Marco.

Trouwens via mijn eigenmail krijg ik op dit moment heel veel van deze vragen, is er meer aan de hand?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 15 april 2011 11:40 
hey marco, ik heb je hierover geen mailtjes gestuurd, dit probleem heb ik pas gisteren ontdekt!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 15 april 2011 12:04 
Zoals ik al zei...vuiltje in de carb

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motor hoest?!?!?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven