Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Carburateurs dilemma

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 16 april 2011 10:37 
Jaja, weer een carburateurs vraag.

Ik heb 2 setjes carburateurs. Bij de ene set start de motor moeilijk en loopt op één poot, maar als hij warm is loopt hij redelijk goed.
Bij de andere set precies andersom: de motor start goed en loopt goed stationair maar tijdens het rijden houdt hij enorm in en hort en stoot.

Met welk van deze 2 setjes kan ik nu het beste verder gaan experimenteren?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ejfrolich
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 16 april 2011 17:14 
Misschien één setje heel goed schoonmaken (ultrasoon). En die dat zorgvuldig gemonteerd er weer onder hangen. Welke set? Ik zou kiezen voor de set die niet rijdbaar is denk ik.

Lijkt er overigens wel op dat beide setjes niet helemaal ok zijn...
CX500A 1979

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 april 2011 19:20 
Dus toch maar het niet-rijdende setje gaan reviseren? Nog iemand hier die dit kan bevestigen?

Ik kan ze hier in de buurt ultrasoon laten reinigen voor 30 Euro. Nieuwe naalden en o-ringen e.d. koop ik voor 75 Euro. Dan ben ik in totaal voor een slordige 100 Euro klaar.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 april 2011 22:52 
Als ik moest kiezen dan zou ik werken met de set waarmee de CX goed start en stationair loopt. Het "idle" circuit is dan blijkbaar in orde, en probleempjes daarmee kunnen lastig zijn, met sproeiers die je er niet uit kan halen en zo. Het spul voor midden en bovenin kan je veel beter bij.

Er zijn overigens luitjes die zo'n karwei voor je kunnen doen, zie bv. bij deze Duitser onder angebote, doet het hele karwei voor 95 Euro (plus verzenden, dat tikt ook aan). Zelf wel eens onderdelen daar gekocht, ging goed. Er zullen nog wel meer bedrijfjes zijn, maar ik weet er zo gauw geen, misschien iemand hier die dat weet?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 april 2011 12:25 | Aangepast door: JiMi 
Okee, bedankt. Ik ga verder met de "goed startende maar niet rijdende" set. Eerst ga ik de luchtafsluiters van de andere set maar eens overzetten, eens kijken of dat helpt.
Want als ik goed geïnformeerd ben, kunnen slechte luchtafsluiters (membranen heten ze toch ook wel?) de klachten veroorzaken zoals in mijn 1e bericht staat.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2011 18:50 
Zojuist de luchtafsluiters (membranen) verwisseld met de andere set. De motor vertoont nu iets ander gedrag dan eerst. Hij rijdt nog steeds wel met horten en stoten, maar niet zo erg meer als eerst. Ook het inhouden is een stuk minder.

Ik weet nu zeker dat ik het beste de carbs ultrasoon kan laten reinigen en nagelnieuwe luchtafsluiters moet plaatsen voor optimaal resultaat.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateurs dilemma

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven