Simpel en effectief:
Onderbreek (tijdelijk) de massa aansluiting van het achterlicht. Dan heb je die paar Watt ook weer beschikbaar.
Niet dat het zal helpen, als ik het zo lees, maar toch, weer wat Watt erbij...
Of de bruine draad vanuit het contactslot onderbreken. Dan heb je ook geen achterlicht meer.
Pak de 'fel gekleurde' schema's en dan de "wiring 1979 1981 Cx500 C cus" er eens bij.
Zet de tekening recht, zodat je de teksten kunt lezen.
Zoek bovenaan, ter hoogte van de midden-groene markering, het blauwe blokje met de tekst "Starter switch"
Deze schakelaar heeft twee standen. FREE, niet ingedrukt, en PUSH, wel ingedrukt.
FREE, startknop NIET ingedrukt: Zwart (12 volt spanningsvoerend na hoofdzekering) is verbonden met geel/zwarte draad die via een zekering verder gaat als blauw-wit, die naar de Hoog-Laag keuze schakelaar voor het licht gaat.
PUSH, dus als je de startknop indrukt: Zwart, (spanningsvoerend na hoofdzekering) gaat via rood/geel naar het startrelais, maar VERBREEKT daarbij de verbinding met geel/zwart, dus de koplamp.
En waarom de koplamp aan is? Ik denk dat dat wetgeving in de good old US of A en Canada is. Het licht moet ALTIJD aan zijn, op straffe van iets heel ergs of zo.
Harmony,
Hans.
( die het schema uit het boek, en van de site, wel begrijpt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken