hoi allemaal,
zoals enkele al weten heb ik een eigen cx staan. deze is nog in onderdelen en moet dus opgebouwd worden. nouja het blok zit al in het frame en de kabelboom ook dus helemaal opnieuw hoef ik niet te beginnen. (motor is een krijger van iemand hier in de buurt die hem wilde opknappen maar waar al 5 jaar neits van kwam ofzo) het frame is trouwens ook helemaal opnieuw gespoten.
gister ben ik begonnen met het nalopen van de draden wat er op eerste zicht allemaal goed uitziet. de laaste 20 cm van voor (dus dat stuk vanaf de voorkant van het frame wat naar je voorkuipje gaat en achter je koplamp uitkomt) is alles opnieuw getaped. ik heb de draden aangesloten, accu en tank van het zijspan erin/erop gezet. oja eerst met goedkope olie en water gekeken of het blok niet lekt en tot nu toe lekt hij niet. en toen hadden we het eerste probleem. namelijk bij mijn cabrateurs zit geen opening schuin naar boven toe zoals op de cx-en van werner maar een gaatje eronder is wel open wat bij die van werner dicht is.
we hebben gekeken of we via dat gaatje benzine erin kunnen doen maar lijkt wel of dat niet gaat, want als je met dat schroefje om ze leeg te laten lopen open draait dan komt er geen benzine uit. als ik contactslot aan zet en op de start knop druk hoor je wel de startmoter rond draaien en het plopt maar hij slaat niet aan. moet ik er andere cabrateur op zetten (zit er nog een in de doos met onderdelen die erbij zat en hoort waarschijnlijk bij het andere blok wat een vastloper is en er ook bijzat) of kan ik op een of andere manier dat schuineding open maken zoals het anders altijd zit?
ik wilde ook de boegies ff nakijken maar heb geen boegiesleutel dus moet ik van de week gaan halen, want als die niet vonken slaat hij ook niet aan natuurlijk.
verder heb ik nog een vraagje. ik ben inde dozen met onderdelen 2 dingen tegen gekomen waarvan ik niet weet waar het voor is. kunnen jullie me zeggen wat het zijn?
groetjes chantal (die graag de motor rijdend wil hebben voor ze haar rijbewijs heeft)