Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Draagsysteem voor instrument

Schrijver Maurits
Gast 
#1 | Geplaatst: 14 mei 2011 00:23 
Beste cx'ers,

Ik ben jazzmuzikant van beroep (trombone, groot ding met een schuif) en reis heel wat met mn instrument. Tot nu toe pak ik steeds mijn andere grote liefde, een jaguar XJ6 uit 85 met het stuur aan de rechterkant, maar nu wil ik ook eigenlijk graag op de motor naar mn gigs toe. Nu wil ik iets bedenken om mijn trombone mee te nemen op de motor. Hebben jullie ideeën? Het instrument aan één kant? Of bovenop, dat wordt misschien te hoog. Of dwars? Iets met beugels? Ik kan lassen.

Alle tips zijn welkom!

Maurits

Schrijver Maurits
Gast 
#2 | Geplaatst: 14 mei 2011 00:25 
PS. Ik heb een CX500 Custom. Zie foto voor hoe de koffer er ongeveer uitziet. Hoogte is pak m beet een meter.

Verwijder bestand #1

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 14 mei 2011 01:04 
hallo maurits,

kun je hem niet aan een krauser kofferrek hangen, met in plaats van een zijkoffer een soort L profiel waar hij dan op kan steunen?

groetjes werner (heb zelf een aanhanger achter m'n cx)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 mei 2011 02:43 
Ja een soort prullebak aan de zijkant van de motor waar je hem gewoon in laat zakken met koffer en al

Schrijver chantal

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 14 mei 2011 06:50 
gewoon plat achterop leggen en goed vastsjorren. en anders idd een rekje maken bovenop waar je hem platoplegt. ik zou hem niet aan de zijkant doen ivm als je eens een schuiver zou maken en je op die kant valt er echt niets meer van over is. als hij bovenop zit heb je denk ik meer kans dat hij niet beschadigt

groetjes chantal (zelf ook muzikaal onderlegt maar neemt de gitaar maar niet mee op de motor)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 mei 2011 08:13 
Maurits hou zwaar is deze Trombone en de lengte
Misschien heb ik een idee voor jou
Mijn opa was een leuke man maar had een stijf poot en kon zijn wandelstok niet kwijt als hij ging fietsen op zijn fiets met doortrapper en de pendaal links had ik er al afgehaald
wacht op de gegeven van jou om het idee te vertelen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 mei 2011 08:18 
Heey Maurits,
Ik zou gewoon een zijspan aan je motor lassen Daar past je trombone zonder problemen in, en veilig!!

Morgen kan je in Soesterberg gaan bekijken hoe dat moet!!

Groet Erik. ( Die helemaal gek is van zijspannen!! )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 mei 2011 08:56 | Aangepast door: Johan de Vries 
Dag Maurits

Alt- of sopraantrombone?

Dat is een ander (muzikaal) verhaal natuurlijk, maar ik vervoerde mijn tenortrombone op de motor dwars op het bagagerek, maar je hebt dan wel links en rechts uitstekende delen (opletten bij file-/stadrijden).

Er bestaan natuurlijk ook stoffen foudraals/tassen, makkelijker als rugtas (maar het blijft behelpen), maar voor musici in de stad op de fiets is het een uitkomst.

Maar de eerste optie: dwars op het bagagerek, lijkt mij zeker op de grote weg de meest gangbare optie.

En wat het gewicht betreft, wanneer je een passagier hebt spreek je van een een groter, levend (beweeglijk) en hoger geplaats gewicht, dus daarmee valt een goed vastgezet muziekinstrument in het niet.

Johan (tegenwoordig onderweg met een althoorn)
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 mei 2011 10:32 
Misschien zou je iets à la dit kunnen maken (iets met koperen leidingen buigen en solderen):

leidingen
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Maurits
Gast 
#10 | Geplaatst: 14 mei 2011 12:19 
Bedankt allemaal!

Dwars dacht ik inderdaad ook. Aan de zijkant is ie het meest kwetsbaar en aangezien het instrument ongeveer het vijfvoudige waard is van de motor wil ik het risico natuurlijk beperken.
Ik vervoer m nu altijd in een lichte maar kwetsbare gig bag, het plaatje wat ik erbij heb gezet was van google, gewoon voor het idee. De uiteindelijke koffer hangt af van hoe ik het uiteindelijk wil gaan doen. Misschien een rekje achterop (op de plek van een topkoffer, zodat ik wel nog iemand achterop kan nemen) wat makkelijk los te nemen is, en dan een wat vierkantere koffer erop vast sjorren.

o.j. Ik ben ook wel heel benieuwd naar jouw idee, de toeter zal een paar kilo zijn, en afhankelijk van de koffer ong een meter lang.

Johan, ik speel tenoor. Jij ook trombonist dus? Leuk!

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 15 mei 2011 08:57 
HI Maurits,

Jij hebt nog mazzel. Ik speel dit:

En dat is helemaal onmogeljik om op de motor te vervoeren.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#12 | Geplaatst: 15 mei 2011 09:10 
he wouter,

en als je die gewoon omdoet, kan ook nog "toeteren" in noodsituaties!

groetjes werner (zou ik toch voor een aanhangertje kiezen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 mei 2011 10:12 
Eh ja, op die manier is het dan een uit de kluiten gegroeide claxon!
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Maurits
Gast 
#14 | Geplaatst: 18 mei 2011 14:49 
Ik zat zelf ook te denken om er een rugsteun op te monteren, en dan een beetje een hoge, zoals foto 5 in de custom showroom, daar kan ik m dan tegenaan sjorren. Maar waar vind je zoiets? Heeft iemand toevallig iets liggen?

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 18 mei 2011 23:33 
Zoiets heet een Sissy-bar en is soms te koop op marktplaats of bij ebay duitsland.
Of zelf iets fabrieken.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Draagsysteem voor instrument

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Tino van Dop ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven