Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Frrrrrrrrtttttt : raar geluid

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 juni 2011 17:03 | Aangepast door: Hansv 
Hoi,

Ik heb weer eens wat, het zat eraan te komen, al meer dan zes maanden geen technische storing.....

Starten, wegrijden, doortrekken, en dan ergens tussen 4500tpm en 5500 tpm een geluidje voor(?) onder de motor vandaan. Verder geen problemen, trekt als een CX.

Het geluid doet een beetje denken aan vroeger, zo'n kartonnetje met knijpers aan de fiets, tegen de spaken aan.

Enige dat een beetje opviel wat het verbruik. Afgelopen donderdag afgetankt, en 's avonds via de snelweg naar stamtafel Brabant geweest, Gilze, 200km en afgelopen zaterdag toch maar weer even getankt. Verbruik was de laatste maanden vrij stabiel boven de 1:20 , ook bij veel kortere stukken, maar bleef deze keer onder de 1:19. Toeval? Heeft het iets met elkaar te maken? Moet het blok er weer eens onderuit?

Km stand ondertussen 137000, waarvan 24000 sinds de stator wissel, en 6500 sinds waterpomp seal.
Alleen de ketting spanner is nog niet vervangen. Het zal toch niet.......

Harmony,
Hans.
( die hoopt op een enkel los schroefje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 juni 2011 17:09 
Misschien eerst luisteren waar het geluid vandaan komt, gelijk denken dat het blok er vanonder moet is gelijk zo drastisch

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 juni 2011 19:22 
Hans, zou de ventilator ingescheurd kunnen zijn??? Het is maar plastic!

Groetjes van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 juni 2011 20:59 
Tja Henk, daar heb ik ook aan zitten denken.

Een kleine twee jaar geleden had ik ook een flapperend geluid. Dat was over nadat ik de fan verfangen had (lees : Flapperfan er op na)

Ik heb een echt nieuwe, ongebruikte op de plank liggen, maar zie een beetje op tegen het werk. Ik heb het helaas wat druk met andere dingen, belangrijker dan een CX......
Kuip eraf, koelwater eruit (ik heb nieuw) kuipsteunen weg, radiator, etc. En dan alles weer terug opbouwen......

Harmony,
Hans.
( die heeft gelezen dat er tussen 14:00 en 18:00 weer regen komt en dan hou ik maar een halve dag over om aan de CX te werken, en die halve kan ik echt nu even niet missen, dus moet het maar wat later gebeuren )

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 juni 2011 00:05 | Aangepast door: brinkcx 
Hoi Hans,

bij deze alvast één troost : een kapotte kettingspanner doet geen "Frrrrrrrrtttttt" bij het passeren van de 5000 toeren, dat klopt en bonkt al vanaf stationair.

Kijk ook eens of 't niet een gewoon rammeltje is, losse uitlaatklem of zo?

( en die 1:19 zal wel komen omdat de airco meer energie vraagt bij warm weer )

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 juni 2011 08:13 
Ik denk dat er zich en Fret heeft genesteld achter je Radiator..
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Erwin Wormgoor
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 juni 2011 21:11 
Dag Hans, bij mij was het uiteindelijk een losse, resonerende binnenpijp van de uitlaatbocht. Ik heb de oliepomp ketting wel vervangen (maar 13 eurootjes), maar dat was dus niet nodig.

De binnenpijp kun je voor een tientje weer vast laten zetten met een paar laspuntjes bij elke garage.

Inmiddels heb ik mijn afgebroken klep door Marco laten vervangen en met twee glimmende gereviseerde koppen ben ik nu aan het inrijden en ben nog net zo alert als jij op allerlei rateltjes ....

Groet Erwin

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juni 2011 21:27 
Ik heb de Fan verfangen, tweede in twee jaar. Vanmorgen was de ratel eruit, maar nu moet ik toch echt iets aan de kleppenstellerij gaan doen. Volgens mij hoor ik die nu.....

Het kan ook zijn dat het toch iets anders was, want de Fan ziet er toch goed uit. En dan komt het rateltje vanzelf weer terug, en mag ik verder zoeken.

Harmony,
Hans
(die bezig blijft )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Frrrrrrrrtttttt : raar geluid

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 2 [ Hans, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven