Meten.
Ik meet de cilinderbus na.
Dan meet in haaks in de cilinderbus elke zuigerveer slot speling.
Helaas moet ik er bij vertellen dat in de praktijd bij een gl650 de zuigerveren wel goed zijn, maar er toch een behoorlijk verbruik aan olie is.
Hierbij moet ik dus wel uit mijn sleutel ervaring tappen. Na meting alles goed. Maten zijn correct, vallen binnen de tollerantie grens van Honda.
Het blijkt dan zo te zijn dat de spanning uit het materiaal is verdwenen waardoor de zuigerveren niet meer behoorlijk naar buiten worden gedrukt. Tijdens montage is dat behoorlijk merkbaar. Als je dan de zuigers naast elkaar houd, de een met oude en de ander met nieuwe zuigerveren. Dan is het verschil goed te zien.
Nogmaals dit verhaal past bij de 650 modellen, en komt pas bij een 500 model naar voren met kilometerstanden die ver over de ton zijn gegaan.
Of er is een ander oorzaak ten grondslag zo als verkeerde olie, te dunnen olie, of een warm loper.
Kun je hier wat mee?
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html