Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Doorgebrande electra

Schrijver agoud
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 juni 2011 13:30 
Beste,

Onlangs de cx500 aan de kant moeten zetten omdat de rook onder mijn zadel vandaan kwam. Snel de accu afgekoppeld, want de boel stond aardig te fikken. Nu liggen er dus onder mijn zadel enkele beschadigde draden. De motor start nog wel (heb gewoon naar huis weten te rijden, wat verder goed ging).

Nu ben absoluut niet bekend met elektra, en ik zoek dus antwoord op de volgende vragen:

- hoe kan zoiets gebeuren?
- is dit te maken?
- is dat makkelijk / moeilijk, duur, goedkoop?
- is er iemand in de buurt van Amsterdam die dit kan / wil doen, uiteraard tegen een vergoeding?

Alvast dank!

Sander

Schrijver agoud
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 juni 2011 13:34 | Aangepast door: agoud 
foto's, evt betere kwaliteit beschikbaar.

foto1
foto1
Verwijder bestand #1
foto2
foto2
Verwijder bestand #2

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 15 juni 2011 15:32 
Ik zou er een andere kabelboom in doen.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 15 juni 2011 15:37 | Aangepast door: Hansv 
Eng hoor, rook onder je zadel vandaan.

Hoe het kan?
Slecht contact, hoge overgangs weerstand, veel vermogen, vonken, en uiteindelijk smeulen, en brand.
Zo zou het kunnen.

Natuurlijk is het te maken. Je bent rijdend thuisgekomen, dus er lijkt niet al te veel essentieels beschadigt te zijn.
Wat doet het nog wel, en wat doet het niet meer?

Het is vrees'lijk duur, als je het laat doen bij een dealer of zo.
Het kost bijna niets als je het zelf kunt of iemand kent die het kan en wil doen.

Ik zit duidelijk niet in de buurt van Amsterdam. Maar als je het apparaat (de CX dus) naar Ede kunt krijgen zal ik met plezier er aan werken.

Harmony,
Hans.
( die denkt dat het niet al te moeilijk zal zijn, met een soldeerbout, krimpkous en wat draad )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 juni 2011 15:54 
Dat moet nog wel te fixen zijn hoor!
Kan allerlei oorzaken hebben, kijk of de kabel niet ergens lang schuurt en zo kortsluiting met het frame maakt ...!
H.F.Leenders

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 juni 2011 16:20 
Ik heb naar de foto's zitten kijken.
Het betreft een GL500 blok in een CX500 frame.
Het zou dus om een CX500C of omgebouwde CX500 kunnen gaan.

Let daar dus voor op met aanschaf van een andere kabelboom.

Wat gebeurd zou kunnen zijn is dat er ergens te hoge stromen zijn gaan lopen, of zelf ergens kortsluiting zit. (koplamp) Als dan de zekeringen op het stuur te zwaar zijn, dan moet ergens ander een zwak punt het gaan ontgelden.

Het kan ook zijn dat een solderverbinding de oorzaak is geweest. Deze is in gaan slijten op een ander kabel. En op dat punt zit er ook eentje.

Het gekke is wel dat ook de draad naar jouw vrijstand schakelaar heet is geworden. Dat kan ik niet verklaren.

Tip, loop alles na, en knip de kapotte bedrading er uit, en soldeer er alles op nieuw in. Je hebt geen boek nodig om dat te kunnen. De bedrading heeft immers elk zijn eigen kleur.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 16 juni 2011 08:24 | Aangepast door: Teto 
Marco,

Hoe zie jij op deze foto's dat het een GL500 blok in een CX500 frame is ?

Combinatie luchtfilter en kabelboom
Triumph Tiger 1050 ABS

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Doorgebrande electra

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven