Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

lekkende carburator

 
Schrijver Steve rosschaert
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2011 15:35 
Hey mensen
Ik heb vorige week een cx 500 b gekocht en ben hem nu aan het rijklaar maken.
Nu is mijn probleem de carburator lekt aan rechter zijde langs overloop kanaal.
Ik heb gelezen dat het de vlotternaald kan zijn of het overloop koperen buisje dat gebarsten is.
Is dat overloop buisje een veel voorkomend defect ?
en is het normaal dat de onderkant van de vlotternaald er afgebleekt uitziet.
grtz steve

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2011 16:41 
Is vervuilde carburateur c.q. vlotternaald.
Heb nog nooit in m'n motorleven een gescheurd overloopbuisje gehad..
Gewoon de boel even goed schoonmaken.
Vlotternaald ziet er wel eens uitgebleekt uit, hangt de hele dag maar een beetje in de benzine.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 21 juni 2011 17:07 
Wat mij al een paar keer is overkomen na lang stilstaan, is een vastzittende vlotter. Soms helpt voorzichtig tikken met een rubber hamer, soms gewoon een stuk rijden. Maar vaak moet het bakje er even omder vandaan gehaald worden om de vlotter heen en weer te bewegen. Is mij al eens gelukt terwijl de carburateurs op hun plek blijven.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 juni 2011 18:35 
Als je in mijn topic kijkt bij algemeen dan staat wat ik had............een lekkende overloop

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 juni 2011 21:54 | Aangepast door: brinkcx 
nja, in mijn CX leven .... heb ik wel een gescheurd koperen overloop buisje gehad ! Het komt echt voor. Is wat lastig te zien, maar typisch een rechte scheur in de lengte die er uitziet als een krasje.

Simpele test : los vlotter bakje vullen met benzine, komt er wat onder uit de overloop dan heb je of een gescheurd pijpje of je bent vergeten eerst de aftapschroef vast te draaien.

Oplossing : ander bakje of alsnog aftapschroef vastzetten. Het buisje is ook wel te repareren, solderen of uitboren en nieuw pijpje er in drukken, maar dat heb ik niet eens geprobeerd.

Oplossing onderweg : slangetje van overloop omhoog vastbinden, hoef niet erg hoog, als uiteinde maar boven de carburateur zit.

groet, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Steve rosschaert
Gast 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2011 08:45 
Heb het overloop buisje getest zoals frans het beschreven heeft is het niet.
Nu heb ik gelezen dat er een rubber aan de vlotternaald is. Dat zie ik er niet aan hangen zou het dit kunnen zijn. Dan kan ik beter een nieuwe naald steken.
Grtz

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 juni 2011 09:39 
Heeft een rubber topje, moet ie er wel even uit anders zie je het niet.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 22 juni 2011 11:06 
cxmotorfreak:
Als je in mijn topic kijkt bij algemeen dan staat wat ik had............een lekkende overloop

OK, ik had niet goed gelezen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 juni 2011 20:00 
Steve als je de lekkage gevonden hebt vermeld dat even anders blijven we gissen wat het is geweest
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Steve rosschaert
Gast 
#10 | Geplaatst: 22 juni 2011 20:06 
ik heb nieuwe naalden besteld en hoop dan dat het opgelost is.
de oude zagen er niet goed meer uit.
laat julie nog iets weten als het gelukt is

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 juni 2011 20:07 
Nog even een kleine opmerking voor iedereen die de vlotternaald er uit haald controlleer of het kleine pennetje wat uit de vlotternaald steekt ingedrukt kan worden en weer terug veert
het kan gebeuren dat het veertje wat er in zit gebroken is bij een paar carburateurs die ik na heb gezien was dit een vervelende storing want het vlotter nivea komt te hoog en een hoog verbruik en de cylinder word te heet met rare gevolgen
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Steve rosschaert
Gast 
#12 | Geplaatst: 23 juni 2011 19:23 
Ja mannen waar moet ik beginnen.
ik heb dus de beide vlotternaalden vervangen en probleem is opgelost.
Het rare( voor mij toch) was dat het linker vlotternaaldje stuk was het veertje veerde niet meer in en daardoor de rechter carburator overliep.
Nu heb ik een volgend probleem.
de motor start goed maar als ik gas geef valt hij stil.
Nu hoop ik dat het de afstelling is.
Dat ga ik morgen proberen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 lekkende carburator

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven