Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

40km op één poot...zucht

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 21 juni 2011 22:32 
Vandaag de route Veenendaal-Apeldoorn gereden. Naarmate de motor warmer werd ging hij steeds meer haperen/inhouden totdat hij uiteindelijk nog maar op één poot liep.

De terugweg was nog erger. Tot Hoenderloo ging het redelijk, maar van Hoenderloo tot Veenendaal heeft de motor op één poot gelopen. En da's niet fijn in de spits....

Er lijkt toch een verband te zitten tussen de temperatuur v/d motor en het inhouden. Morgen de penneveren uit de bougiekappen halen en de oorspronkelijke weerstanden weer terugplaatsen. Kijken of dat helpt. De bougies hebben zelf géén weerstand erin, dus dat zou moeten kunnen.

Wordt vervolgd....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 21 juni 2011 23:31 
Volhouden ! Dit is gewoon een beetje fijn-tuning na al dat werk.

succes, Frans.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 22 juni 2011 00:16 
Bedankt

O ja, er hing een fikse benzinelucht om me heen tijdens de rit, dus een carburateur probleem lijkt me niet aan de orde, want er was brandstof genoeg.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 22 juni 2011 07:46 
CDI, lijkt me. Heb je een reserve?
Dan die monteren en nog eens proberen.

Harmony,
Hans.
( lijkt op iets wat ik eerder hoorde, maar waar ? en wat? )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 22 juni 2011 08:38 
CDI? Dat zou bijzonder zijn naar mijn mening. Want de CDI wordt niet warm tijdens de rit. Maar goed, ik zou het kunnen proberen. Maar eerst de penneveer vervangen, daarna komt de CDI (daar zal ik t.z.t. een "leenverzoek" voor uit moeten laten gaan, want ik heb er geen zelf op reserve)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 22 juni 2011 12:02 | Aangepast door: JiMi 
Zie zo. Ik heb de twee penneveertjes vervangen door de originele weerstanden. Zoals gezegd hebben de bougies zelf geen weerstand. Daarna heb ik twee proefritjes gemaakt met een tussenpoos van een uur. Tijdens beide ritten geen enkel probleem ondervonden. De motor hield niet meer in. Vanavond nog maar 'ns een proefrit maken. Als die slaagt, dan morgen weer naar het werk in Apeldoorn?


Wel twee vreemde dingen geconstateerd:

1. Wanneer ik de linkerbougiekap verwijder (tijdens draaiende motor) dan blijft de motor bijna onveranderd lopen. Terwijl als ik de rechter kap verwijder dan slaat de motor na een paar seconden af. Er is dus links echt wel iets aan de hand, ondanks dat de motor goed rijdt, qua accelleratie enzo. De bougie vonkt wel, maar misschien niet zo krachtig. Maar ja, de bougies zijn twee maand geleden vervangen. Dus oorzaak bobine of CDI, of toch bougie.

2. Toen ik de rechterbougiekap verwijderde kreeg ik electrische schokken, terwijl ik geen metaal vast had, maar enkel de rubberen kap. Ook had ik de kap zo ver mogelijk van het cylinderdeksel verwijderd. Links gebeurde dat niet. Misschien een gelijkrichter-probleem? Mijn buurman heeft ooit een kapotte gelijkrichter gehad waardoor er vonken naar de tank toe sloegen tijdens het rijden. Dat verhaal deed me denken aan mijn verhaal.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 juni 2011 12:19 
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Rene W
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 juni 2011 15:54 
Heb iets dergelijks gehad met mijn motor. ook op 1 cilinder gaan lopen bij warme motor. Bleek toch probleem met bougie te zijn. Deze was erg vast aangedraaid. Na vervanging bougie was probleem opgelost.

Succes,

Rene

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 juni 2011 19:17 
Als je een CDI nodig mocht hebben voor testrijden en zo, dan ligt er nog eentje in Ede. Ik zal zorgen dat 'ie ergens ligt waar de vrouw hem ook weet te vinden, mocht je in een opwelling besluiten dat appraat te komen ophalen.

Harmony,
Hans.
( heeft harmonie tussen de twee cilinders van de CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver StefanTollenaar
Gast 
#10 | Geplaatst: 22 juni 2011 19:48 
ik kan morgen een cdi voor je meebrengen?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 juni 2011 20:09 
Wat een fijne club is dit toch hè. Hans en Stefan bedankt voor jullie aanbod!

Stefan, kun jij jouw cdi een week missen?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 juni 2011 20:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
jimi wat je schreef over de bogie dop er af halen en de motor draaide doormaar toen de anderen er en de motor draaide niet meer, dan moeten de carb schoon gemaakt worden en de sproeiers goed schoon gespoten worden en de carb synchroniseren ik weet niet waar je woont maar volgende week mag je wel even langs komen dan doen wij dat even zamen
daar leer je meteen weer wat bij
groeten o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 juni 2011 21:01 
Bedankt OJ, maar dat is allemaal al gebeurd. De carbs zijn ultrasoon gereinigd, voorzien van nieuwe naalden en dergelijke, gesynchroniseerd, voltterhoogte ingesteld enz.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 22 juni 2011 22:43 
Hallo Jimi,

niet uit eigen ervaring, maar een bougie kap trekken bij lopende motor is naar het schijnt niet goed voor de CDI. Sommige luitjes geven aan dat hun CDI kastje daaraan overleden is, vermoedelijk omdat de spanning aan de uitgang dan hoog kan oplopen. De gelijkrichter staat overigens los van de CDI.

groet, Frans.



Over
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#15 | Geplaatst: 22 juni 2011 23:19 
Inderdaad niet als de motor draait zomaar een bougiedop eraf halen, zoiezo voor je eigen veiligheid en inderdaad je CDI en meer zaken vinden dat ook niet geweldig. Heb je de bougiedop gemeten, die is het beste met 5 omh weerstand en vaak is een bougiedop [oudere] slecht. Je hebt wel een rottig probleem terwijl je motor toch zo ver nagezien is............het moet toch goed komen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 40km op één poot...zucht

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven