Zie zo. Ik heb de twee penneveertjes vervangen door de originele weerstanden. Zoals gezegd hebben de bougies zelf geen weerstand. Daarna heb ik twee proefritjes gemaakt met een tussenpoos van een uur. Tijdens beide ritten geen enkel probleem ondervonden. De motor hield niet meer in. Vanavond nog maar 'ns een proefrit maken. Als die slaagt, dan morgen weer naar het werk in Apeldoorn?
Wel twee vreemde dingen geconstateerd:
1. Wanneer ik de linkerbougiekap verwijder (tijdens draaiende motor) dan blijft de motor bijna onveranderd lopen. Terwijl als ik de rechter kap verwijder dan slaat de motor na een paar seconden af. Er is dus links echt wel iets aan de hand, ondanks dat de motor goed rijdt, qua accelleratie enzo. De bougie vonkt wel, maar misschien niet zo krachtig. Maar ja, de bougies zijn twee maand geleden vervangen. Dus oorzaak bobine of CDI, of toch bougie.
2. Toen ik de rechterbougiekap verwijderde kreeg ik electrische schokken, terwijl ik geen metaal vast had, maar enkel de rubberen kap. Ook had ik de kap zo ver mogelijk van het cylinderdeksel verwijderd. Links gebeurde dat niet. Misschien een gelijkrichter-probleem? Mijn buurman heeft ooit een kapotte gelijkrichter gehad waardoor er vonken naar de tank toe sloegen tijdens het rijden. Dat verhaal deed me denken aan mijn verhaal.