Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

veertje carburateur

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:23 
bah, bij mij is het veertje wat de choke kleppen bedient gebroken. Kan dat onderdeeltje me toch nergens vinden. Iemand een idee voor een vervanger?

Het gaat om de choke relief spring, dus die tussen de carb pootjes in hangt aan de choke kant.

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:41 
Ik heb nog 'n halve carburateur liggen. Zal morgen ff kijken of 't er nog aan zit.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:44 
Jos je achternaam doet vermoeden dat je in Friesland woont. Ik heb nog ergens een set met carburateurs liggen. Misschien wel met veertje? Ik woon in Dokkum en werk in Leeuwarden dus als ik voor je moet kijken ?

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#4 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:45 
geweldig, ik hoor het graag. Anders ga ik wel een ander veertje er tussen proberen te friemelen. anders misschien mijn geluk proberen met een slopert van marktplaats of dergelijks.

Een grote ergernis is het wel, het hele spul uit elkaar gehad met die workshop manual van Larry (LRCXED), duidelijk geheel trouwens.

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:46 
Ik kom inderdaad uit Friesland maar woon nu in Coevorden. Mijn tandtechnieker komt elke week naar mij toe vanuit Dokkum dus als je er nog eentje hebt liggen is vervoer geen enkel probleem.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:47 
Ik ga zo kijken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:57 
Ik geloof dat ik hem heb deze bedoel je

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 juni 2011 21:58 
Hm plaatje wil niet te groot denk ik
mail maar ff airhead2live.nl
ipv een 2 een @ gebruiken

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:02 | Aangepast door: voorbijganger 
Dan maar zo: hier staan de foto's

http://www.pixum.nl/slide/5727197

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#10 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:16 | Aangepast door: Jos Dijkstra 
edit: foto's doen het nu wel

Toto is inmiddels ook tot een veertje genaderd getuige een prive bericht. Ik had niet verwacht zo snel een antwoord te krijgen trouwens! Actief forum! misschien moet ik mij toch nog eens voorstellen (als dat bonk ijzer het weer doet)

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:17 
ah nu wel, het veertje dat ik bedoel zit er wel op bij je foto's. op je foto :DSCF9416.JPG is het het achterste veertje dat er zichtbaar is.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#12 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:35 
Ik heb nog 3 fotoś in het album bij geplaatst daar is het door jou bedoelde veertje beter te zien
Maar zoals gezegd de hele carburateur meuk voor een flesje rode wijn.
In overleg op te halen in Dokkum

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 juni 2011 22:57 
allemaal geregeld. ik zal een verslagje van de reparatie proberen te maken. Dan hebben we (als het lukt) daar ook een mini handleiding voor mocht iemand anders met hetzelfde komen te zitten. Dan voeg ik zelf ook wat toe =)

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#14 | Geplaatst: 15 aug. 2011 11:39 
nou het wil maar niet lukken. ik heb het veertje er eigenlijk zonder problemen tussen gekregen. Je moet wel de carburateurs scheiden van elkaar om er goed bij te komen.

De motor loopt alleen met de choke volledig uit, haalt dan 120km/h maar dit lijkt mij niet de bedoeling. Als je de choke induwt als de motor warm is dan slaat de motor af. Afstellen van de idle speed (grote zwarte knop) wil niet helpen. Idle mixture screws (2.5 slag uit, 3, 3.5) het helpt allemaal niet. Ik heb de carburateurs ultrasoon gereinigd maar begin nu te twijfelen of ik het wel goed heb gedaan. Nu is het wel zo dat ik de rubbertjes intern niet heb vervangen, het ging allemaal makkelijk los (behalve 1 sproeier die onder die zwarte plastic dop zit, daar heb ik mijn tap in afgebroken ) Wat kan ik nu het beste doen, revisie setje van de carburateurs bestellen en mijn huiswerk opnieuw doen?

Schrijver toto

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 15 aug. 2011 13:58 
Je kunt ook ff mailen en andere carburateurs regelen en die erop zetten
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 veertje carburateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven