Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

stomme vraag, Start blokkering?

 
Schrijver pimvandermeij
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 juli 2011 21:43 
Hoi, Ik heb een Honda CX 500 CA 1980.
Nou zitten er bij de koppelingshandel aan het stuur 2 draden, ik kan niet vinden waar die voor zijn.
Ook op de bedradingsschema kan ik ze niet vinden.
W.s. een startblokkering o.i.d.?

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 juli 2011 22:06 
Die zitten daar om te zorgen dat je je motor niet kunt starten als hij in z'n versnelling staat. Je kunt in dat geval je motor slechts starten indien je je koppeling ingeknepen hebt.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 juli 2011 23:54 
Zo kun je het ook zeggen.

Ik zelf zeg meestal dat er een schakelaar mee bedient wordt waarmee het mogelijk is om de motor te starten als de motor in de versnelling staat.
Door de koppeling in te trekken wordt de NUL-stand schakelaar in het blok overbrugd, en is het mogelijk om de motor te starten.

Is hetzelfde, maar dan anders.
Lees ook : DIODE in het startcircuit.

Enne, ze staan wel op het schema:
kijk maar op SCHEMA , en zoek naar "clutch switch" ergens onder in het midden. Een bruine en een groene (massa) draad.

Harmony,
Hans.
( Is ook net anders....... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 juli 2011 13:00 
Ik heb ook een "Clutch Switch"op m'n mixer...
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 9 juli 2011 22:59 
Nou Teto,

dat krijg je ervan, bij al dat gesleutel heb je even niet opgelet en heeft de mixer het met een CX aangelegd

Kijk nou uit, straks krijg je nog een CX-je met platte teflon voetjes omdat je het strijkijzer weer hebt laten rondslingeren
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver pimvandermeij
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 juli 2011 20:28 
Ik ga eens zoeken, ik heb de draadjes etc. gevonden nu kijken waarom die niet werkt.
Bedankt voor de tips en vooral het schema.
Pim

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 juli 2011 21:15 
Pim,
het opgestuurde schema is van een "zAB" model. Het stuurschakelaar gedeelte is wel gelijk aan dat van een ""C" maar er zitten ook wel verschillen in.
En niet werken:
Als je de koppeling intrekt terwijl de CX in de versnelling staat moet je de motor kunnen starten.
Lukt dat niet, dat is
A- De schakelaar defect, gewoon versleten.
B- De aansluitdraden op de schakelaar vuil of los.
C- Een draad in de koplamp los.

Succes.


Harmony,
Hans.
( heeft ook een soms weigerende koppeling-schakelaar, en wacht totdat iemand iets bij CMSNL besteld, dan kan dat ding mee )
Ook k
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 stomme vraag, Start blokkering?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven