Mister D een kleine uitleg van het koelsysteem als alles gevuld is doe dan de radiateurdop er op en goed vast zetten wand deze sluit in twee zetten,start de motor zorg dat je de radiateur aan de voorzijde afdicht [met een stuk hardboord of wat anders wat goed de voorzijde afdicht
] dit is om dat de ventilator geen koellucht mag aanzuigen ,start de motor en laat deze op 2000 toeren draaien na ongeveer tussen de 3 a 5 minuten ,je houd gewoon je vinger op de pijp die vanaf de onderzijde van de radiateur komt warm word t dan kijk je hou de temperatuir meter aangeeft
Maar als de thermostaat stuk is dan staat deze altijd open dan word je motor ook niet warm is deze goed dan stroomt er altijd naar de waterpomp koelvloestof door het kleine slangetje wat aan de zijkant van de thermostaat huis zit.
verders zorg altijd dat de resorvoir half gevuld is of driekwart met koelvloistof ,dit is als de motor warm is om de uitzetting van de vloeistof op te vangen en bij afkoeling dat er weer naar de radiateur vloeistof aan gezogen kan worden
De koeling gaat altijd onderdruk daarom is het af en toe noodzakelijk dat je deze dop controleerd of de veerspanning nog goed is en de rubberen afsluit ring nog goed is
Verders hoop ik dat alles goed gaat met je motorfiets
gr
.j.
p/s let op dat de motor niet te heet word ,haal dan de afdichting bij de radiateur weg en je zult voelen dat er weer gekoeld word en de themperatuir meter zal iets dalen
Om de motorblok snel op temperatuur te krijgen
Zet motorfiets op zijn middenbok en schakelde hhogste versnelling in dan moet de motor werken bij 2000 toeren
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden