Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Help mijn tank lekt !!

Schrijver Steven Duijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 juli 2011 15:56 
Hallo allemaal,

Na renovatie van mijn cx500c tank ben ik er achter gekomen dat hij benzine lekt.. is er mogelijkheid tot het dichten van deze lek of moeten dan denk aan een andere en zoja heefte iemand een idee waar ik die vandaan kan halen of bestellen?

mvg Steven

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 juli 2011 17:33 
Afhankelijk van waar je lek zich bevindt is deze te lassen/solderen, een beetje installatie monteur moet dit kunnen doen. ALS JE TANK GOED LEEG IS. Dat betekend de benzine eruit dop en benzinekraan verwijderd en dan een lange tijd laten luchten. Als je een gek kunt vinden die het meteen wil doen kom je er vanzelf achter waarom je moet wachten.

Via diverse marktplaatsen zijn 2e hands tanks te koop en mischien dat hier iemand nog iets heeft liggen. Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een nieuwe grotere tank. In duitsland rijden hier enkele mee rond. Kost +-€500,- maar scheelt een paar liter meer in de tank.

veel succes.

cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 juli 2011 18:06 
Ik heb ooit een tank gelast met de tank vol water en dan alleen de plek waar gelast moet worden op het hoogste punt houden ( anders krijg je niet warm genoeg)daarna de tank leeg laten lopen en met een fohn goed drogen die heeft het daarna nog jaren vol gehouden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 juli 2011 18:10 
We hebben volgens mij nog een goeie tank in de garage hangen.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver noman
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 juli 2011 20:07 
Indien je leven je lief is HEEL goed nadenken of het risico wilt nemen om de tank te lassen/solderen....
Je zal niet de eerste zijn waarbij de tank in zijn gezicht is ontploft!

J.

Schrijver Dinges
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 juli 2011 20:29 
Hey Steven, ik heb het zelfde probleem hier, en heb dit: http://link.marktplaats.nl/436209344 besteld. Ik moet er nog aan toe komen het te gebruiken, maar heb er goeie verhalen over gelezen her en der, dus misschien een optie?

Groet Dennis

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 juli 2011 20:54 | Aangepast door: Teto 
Je kunt het ook doen met Tank Cure.
Heb ik ook al een keer met succes toegepast.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 juli 2011 22:31 
Tank cure is mooi spul, zou je eigenlijk preventief erin moeten gooien.

lassen is heel goed te doen, je moet alleen weten waar je mee bezig bent..

goed leeg laten lopen ff een paar dagen laten uitdampen en dan vullen met Co2.
is er niets aan het handje..

maar indien je nog nooit gedaan hebt, even laten doen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 18 juli 2011 12:09 | Aangepast door: Jottum 
undefined:
"Ik heb ooit een tank gelast met de tank vol water en dan alleen de plek waar gelast moet worden op het hoogste punt houden ( anders krijg je niet warm genoeg)daarna de tank leeg laten lopen en met een fohn goed drogen"

Dit is de meest gehanteerde methode. CO2 kan ook maar 'k zou zelf water nemen omdat dit beter zichtbaar is. Ben je bang dat de kleine bel nog ontbrand dan een slangetje aan je benzinekraan monteren en boven het waterniveau houden. Wel kraan open. Mocht er toch wat ontbranden dan komt er een waterstraal uit het slangetje door de druk. Daar is wel overeen te komen lijkt me.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#10 | Geplaatst: 18 juli 2011 18:36 
Inderdaad met water erin geen probleem

Schrijver Steven Duijn
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 juli 2011 18:38 
Oke alle bedank voor jullie reactie , ik ga hem eerst even proberen te solderen.. in zoverre dan, ooit ook eens een radiateur van een chevy gesoldeerd en dat ging perfect, maar ja dit is geen koper of messing, alhoewel het hecht middel ok toepasbaar is met rvs.. mocht dit niet lukken zal ik wel even verder kijken. wel jammer want mn tankie had ik wel veel werk vangehad.. thx all

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#12 | Geplaatst: 19 juli 2011 23:42 
Radiateuren van een Chevy zijn gelukkig makkelijk te solderen..............gelukkig maar want de mijne is nu voor de 3e keer ,,geholpen''

Schrijver Steven Duijn
Gast 
#13 | Geplaatst: 20 juli 2011 19:00 
Nou ff een updateje.. ik heb mijn tank keurig gesoldeerd met fluox S 90 een soldeer middel wat wel met RVS, zink en andere soorten metaal, tin 50/50 en dat ging als een speer en qua schade aan de tank valt reuze mee, dat is een questie van bij werken en hoppa, mn brandertje aan de binnekant gehouden smeren, solderen en klaar..I,m a happy man... thx for all the good reactions

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Help mijn tank lekt !!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven