Ik heb geen ervaring met het vervangen van de remkabel, maar wel met remonderhoud.
Tip die ik wel eens gehoort heb, en ook zelf toegepast:
Monteer een slang aan de ontluchting nippel en doop die in en laagje remolie in een jampotje.
Doe het met zijn tweeen. De één bedient de remhendel, de andere de ontluchtingschroef.
Begin met de verste rem te ontluchten. Links dus.
Draai de ontluchtingschroef open en knijp langzaam in de remhendel. Op het moment dat de remhendel bijna bij het stuur is, draai je hem weer dicht.
Dit is het hele principe. Je pompt met je remhendel olie door de leiding heen, en belet het terugzuigen weer door de ontluchtingschroef weer dicht te draaien.
Let er natuurlijk op dat je hoofdremcylinder goed gevuld blijft.
Blijf ontluchten totdat er echt helemaal geen luchtbelletjes te zien zijn. Beter te lang ontluchten en echt zeker van zijn dat er echt geen belletjes meer komen, dan al remmend een helling af, en er achter komen dat er toch nog wat lucht is achter gebleven waardoor je rem erg soppig gaat aanvoelen...
Aan de andere kant, met nieuwe remolie is het erg hard remmen. Opletten in het begin dus.
René |