Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Geen remdruk

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 27 juli 2011 20:29 
Alweer een tijdje terug (op de onderdelenbeurs) heb ik een nieuw rempompje + hendel gekcoht. Dit omdat en de remhendel afgebroken was en op mijn rem geen aansluiting zat voor het remlicht.

Helaas bleek dit niet oliedicht te zien. Of dit aan mijn montagekunsten of aan de de rem zelf weet ik niet.

Inmiddels weer de oude rem erop gezet maar nu krijg ik met geen mogelijkheid meer remdruk. Waar zou dit aan kunne liggen.

Het is een CX500 oer ui '79. Rond pompje en dubbele schijf.

b.v.d. Dirk

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 juli 2011 21:11 
pff ben bang dat dat toch een kwestie van niet goed ontluchten is..

of je hebt ergens een lek of je moet goed ontluchten met verse remolie

Schrijver whaaa
Gast 
#3 | Geplaatst: 27 juli 2011 22:16 
Hoe doe ik dat? ontluchten.
Met de remdruk die ik nu heb durf ik in ieder geval niet meer te rijden.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 juli 2011 22:45 
Hier: http://www.hondacx500.nl/html/verslag_marco_voorrem.html
lees je er alles over!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver whaaa
Gast 
#5 | Geplaatst: 28 juli 2011 18:04 
Dank je, een zeer nuttig verhaal van Marco.

Hiermee moet het wel lukken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 juli 2011 08:05 
Over komt de besten. Ik had er hier laatst een, nouw daar heb ik op lopen zweten.
Wat bleek, alles wat ik er over weet, en heb geschreven was hier niet van toepassing.
Slang bleek verstopt te zitten.
Ik heb er 3 uur over gedaan om te begrijpen dat het de slang zelf was....
Dus,,,,,,

Groetjes Marco.
Ja ja, die dat verhaal heeft geschreven....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver whaaa
Gast 
#7 | Geplaatst: 29 juli 2011 19:38 | Aangepast door: whaaa 
Ik ben een heel eind gekomen met dit verhaal. Voor nu heb ik alleen de remmen ontlucht.

Ik merk inderdaad dat zo'n steeksleutel met meer dan 6 vlakken niet werkt. Alleen is er nergens zo'n steeksleutel te vinden. Wel een T sleutel. Maar dat is dan weer zo'n geklieder met de remolie die eruit komt.

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 juli 2011 19:57 
vaak worden de nippels veel te strak aangedraaid..

draai er maar eens 1 uit en kijk hoe die er uit ziet dan snap je ook waarom er eigenlijk geen kracht v oor nodig is.

het losdraaien kan eerst heel zwaar gaan, bij gebrek aan goede sleutel wil dit ook met een waterpomptang(met beleid!) of nog liever een baco schroeftang, deze heb je in heel kleine uitvoering en werkt perfect.

overgens is het dicht en open draaien van de nippel een methode die goed werkt, maar wel tijdrovend is.

als je zorgt dat je een stuk slang hebt dat goed aansluit op de nippel, deze vult met remolie, en in een potje hangt dat ook voor een deel gevuld is met remolie, kan je i.p. gewoon door pompen. op deze wijze zal er geen lucht aangezogen worden maar remolie.

wat ik dan vaak doe is wanneer het systeem gevuld is de remhendel in knijpen en vast zetten met een stuk tape touwtje, elastiek of what ever..
vervolgens een nacht laten staan op de zijstandaart met stuur scheef.

eventueel een beetje kloppen op de remleiding, en de laatste belletjes zullen er ook uit gaan

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#9 | Geplaatst: 30 juli 2011 17:40 
Ik sluit gewoon de remontluchter aan op de compressor en ontluchten maar

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen remdruk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven