Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Waarschijnlijk carburateur afstelling.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 aug. 2011 20:02 
Heren technici,
Motor is een 500C van 1984,gekocht in dozen,na het in elkaar zetten van het geheel,starten na een paar keer lopen
op de choke, verder geen reactie op het gas,carburateurs schoongemaakt en alles loopt soepel.
Starten en motor loopt meteen, maar weer geen reactie op het gas motor stikt lijkt wel.
Nu zit er op de beide carburateurs een
koperen pijpje +-3m/m aan de binnenzijde,moet daar een slangetje op
enwaar moet dat heen, of is het een overloopje van de flotter,staat nergens vermeld in de boeken. Zie foto.

Schrijver norby
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 aug. 2011 21:05 
bob, kan het niet een vaccuumslangetje zijn die de vaccuumkraan bedient, anders loopt er geen benzine vanaf de kraan naar de carburateurs.
nb

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 aug. 2011 21:06 
Dag Bob,

Geen foto te zien, maar dat is een ontluchting van de vlotterkamer. Moet standaard schoon en open zijn, net als de onderste. Ze worden soms wel dicht gemaakt met een dopje om startproblemen na poosje stilstaan te verhelpen (benzine vervliegt dan minder)

In dit geval, begin eens met zeker te maken dat er genoeg benzine in de carbs komt. Tankfilter dicht? Oude benzine?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver chantal

Bestuur 
#4 | Geplaatst: 1 aug. 2011 21:36 
wou bijna zeggen heb je bezine kraan wel open gezet? (dat zou namelijk een actie voo rhier zijn om te vergeten) maar dat zal wel.

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 aug. 2011 22:00 
Sorry Frans, foto plaatsen is mislukt, maar volgens jou moet er gewoon een slangetje aan naar buiten.
Norby, vacuumslangetje ik zou niet weten waar die naartoe moet gaan.
Chantal,de benzine kraan staat open hoor.
Allen alvast bedankt voor het meedenken.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 aug. 2011 22:40 
Nee, aan die bovenste ontluchting-tuutjes hoort niets te zitten. Niks aan doen dus.

Op die twee onderop de vlotterbakjes hoort wel een slangetje, want dat is ook de overloop en je wilt geen benzine op een hete uitlaat.

Het vacuumslangetje van de benzinekraan gaat naar een tuutje op de rechter carburateur, die moet wel aangesloten zijn. Op het kraantje is de het voorste aansluiting, niet verwisselen met de tweede, dat is open naar buiten.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 2 aug. 2011 00:18 
Ik dacht dat een 500c geen vacuum kraan had....

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 2 aug. 2011 01:04 
Ja hoor, dat kan, maar meestal een Amerikaanse of Canadese (GL). Mijn Custom had een membraamkraan, maar heb er een gewone onder gezet (slang afgedicht met schroef er in)

groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 2 aug. 2011 08:25 
Hier alsnog de foto van de carburateur.
Volgens mij geen vacuüm ?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 aug. 2011 13:35 
Bob in welke provincie woon je en welke plaats dat is goed te weten om jou te helpen twee of drie weten meer als een groete o.j. Wieringerwerf
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 aug. 2011 20:31 
ouwe_jan
Hallo Jan, aardig van jou om eventueel te helpen maar ik woon in Overijssel en wel in Vroomshoop,dat is wel een aardig entje om maar misschien is er wel iemand in de buurt die mij er mee kan helpen,hierbij een oproep.
Groetjes,Bob.

Schrijver Jos Dijkstra
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 aug. 2011 12:09 
wel dapper om eentje uit dozen te kopen en in elkaar te zetten !!

Schrijver BobvdHeijdt
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 aug. 2011 14:00 
Hallo Jos,
Even een berichtje over de motor,
ik heb er andere carburateurs opgezet,ook via de klub gekocht en de motor loopt goed lijkt mij, nog even goed afregelen en ok.
dan is ie klaar voor gebruik.
Groetjes Bob.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Waarschijnlijk carburateur afstelling.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven