Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Hoog toerental.

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 aug. 2011 21:45 
Hola.
Onlangs heb ik mijn gaskabels vervangen. toen ik op de snelweg flink gas gaf bleef hij erg hoog statoinair draaien (net of het gas bleef hangen).

Alles gelijk na gekeken en mijn gaskabel zat idd wat strak. Dit is nu opgelost maar het toerental blijft nog steeds vrij hoog.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen, of moet ik mijn stationair gewoon lager draaien.

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 aug. 2011 08:58 
Je geeft zelf het antwoord al.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 aug. 2011 13:04 
let even op dat je de afstelling van de gaskabels van de carbs goed hebt zitten.
Zit bijvoorbeeld het moertje op de gaskabel wel aan de juiste kant.
En kijk even of zonder kabels het geheel wel soepel werkt.

En kijk of er genoeg ruimte op de trek gaskabel zit. Als deze te kort is, blijven de kleppen te ver open staan. Ik weet niet of je gaskabels zelf gemaakt hebt, of origineel hebt gemonteerd. Naar nu blijkt komt het toch wel erg nauw, ik ben er reeds zelf achter gekomen omdat ik net een kabel heb vervangen van een wing, en deze heb ik zelf moeten maken. Deze zijn namelijk niet meer leverbaar, en van een CX passen niet.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 aug. 2011 20:30 
@marco.

Het is een orginele honda kabel zo van de dealer. hij is wel ietsjes korter maar dat is opgelost door hem rechts ipv links van de tank te laten lopen.

De montage is exact het zelfde en ook de moertjes zitten het zelfde als de oude kabel.

Ik heb de hele carb schoon gemaakt (zat veel drab aan de buitenkant en tussen alle veren) en alles werkt soepel ook zonder kabels.

Heb wel gezien dat het veertje van de choke, of verbogen of gebroken is. maar als ik de choke dicht (in) druk gaat hij helemaal dicht.

Wil ook weten waar de zwarte plastic stelmoer aan de onderkant voor dient voor dat ik daar aan ga draaien.

Adiõs pjot.

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 4 aug. 2011 21:18 
Plastic stelmoer aan de onderkant, dat is je stationair afstelschroef.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 5 aug. 2011 16:30 
thnx marcel dan kan ik aan de slag.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoog toerental.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven