Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zucht... daar gaat mijn lak....

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 aug. 2011 23:34 | Aangepast door: JiMi 
Vandaag was ik in een zeer diepe mineur stemming. De lak op de tank van mijn blauwe CX is gaan bobbelen (foto hier). Zo maar, ineens. De prachtige tank, die ooit de eyecatcher was van mijn bijna compleet gerestaureerde motor, is nu verworden tot een gewone benzinetank met blazen onder de lak, waar een hobbyist-spuiter (ik zei de gek) kennelijk op de verkeerde manier te werk is gegaan.

Uit frustratie heb ik geprobeerd de blazen weg te krijgen. Dat is helaas mislukt, waardoor het er nu alleen maar slechter uitziet dan op het voorgaande fotootje. Ik publiceer daar geen foto's van, want de frustratie is daar op dit moment te groot voor.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 aug. 2011 08:37 | Aangepast door: toto 
Da's balen. Zou zelfs willen zeggen: zwaar qleaute. Was de lak wel benzinebestendig? Dat schijnt ook nog wel 'ns 'n euvel te zijn.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 7 aug. 2011 09:16 
jimi,

gecondoleerd...
maar je heb nog 2 weken om het weer zo mooi mogelijk te maken voor sjk

groetjes werner (ben zelf ook nog druk bezig met mijn cx)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 aug. 2011 09:42 
Heey JiMi,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt! Dit is echt een grote domper op al je werk! Gezien hoe je deze tank gespoten hebt kan het aan de techniek niet liggen. Misschien moet je in de toekomst toch maar een compressor en een goede verfspuit aanschaffen en dan met 2K lak aan de gang gaan. daarbij heb je de zekerheid dat benzine geen vat heeft op de lak!

Sterkte met de verwerking!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 aug. 2011 09:47 
Kan ik me alleen maar bij aansluiten : balen ! Zelf geen b*l verstand van verf en dan ook even geen dure of goede raad.

En op de positieve toer : hoe is 't nou met de ignitech?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver theojansen
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 aug. 2011 10:23 | Aangepast door: theojansen 
Wat een ramp zeg!
Al dat werk wat je ermee gehad hebt; dit lijkt me niet eenvoudig op te lossen.
Is het voornamelijk rond de tankdop, laat dan de tanktas zitten als tijdelijke oplossing.!
Sterkte, groet, theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 aug. 2011 10:32 
Bedankt voor het medeleven. Ja, het is echt shitbah. De oorzaak is vermoedelijk de slechte hechting van de vuller op de grondverf.

Het verhaal: normaal gesproken spuit je gewoon je kleurlak over de grondverf, maar in mijn geval zaten er zo veel kleine oneffenheden in de tank dat ik eerst een laag Motip vuller over de 1K-grondverf aanbracht, daarna 2K- grondverf, en daarna de 2K-kleurlak. Deze vuller blijkt nu los te laten van de 1K-grondverf. Volgens de instructies had het moeten hechten op alle ondergronden. Dus niet... Ik had dus óf die 1K-grondverf niet moeten gebruiken, óf die vuller niet.

@ Frans, om inderdaad positief te eindigen: de Ignitech werkt voortreffelijk! Motortechnisch vertrouw ik de motor nu wel. En dat voor maar 110 Euro via Marktplaats.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver sieds

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 aug. 2011 19:47 | Aangepast door: sieds 
Ben geen deskundige Jimi, maar wat ik lees is dat je 2K over 1K verft en dat moet het probleem zijn, dat gaat niet.

Ik weet dit van mijn stalen zeilboot waar ik ook eerst 1k grondverf heb gebruikt en daarna een 2k epoxy voor het onderwater gedeelte.
Die epoxy laag was prachtig maar liet na een paar jaar wel los van de 1K grondverf dus alles moest er af, staal opnieuw opruwen en toen alles in 2K.
En dat was maar 25m2 en heel veel kosten en heel veel werk.


Jammer dit soort ervaringen.
Het mooiste is om alles in 1x goed te doen, kost veel minder tijd
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 aug. 2011 22:19 
@Sieds: poeh, 25m2, dan was jouw probleem een stuk groter dan het mijne. Inderdaad jammer dit soort dingen, hoewel ik er gisteren krachtigere termen voor gebruikte

Overigens is de loslatende laag (de Motip vuller) gewoon 1K, dus niet 2K zoals jij zegt, die volgens de beschrijving overal op zou moeten plakken. Maar dat is dus niet zo.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 aug. 2011 22:38 | Aangepast door: pjotter 
JiMi.

Ik weet wat het is om blazen op je lak te krijgen. Heb ooit mijn tank "laten" spuiten door een prof spuiter. maar na een maand zat ik ook met blazen op mijn tank. De 1 zegt dat het slechte hechting is de ander dat het door de benzine komt. hoe dan ook het blijft balen. Ik heb de mijne laten zitten en tot op heden gaat het goed maar mooi is anders.

Suc6 met herstellen.

Adiõs pjot
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver edward
Gast 
#11 | Geplaatst: 8 aug. 2011 12:07 
Heb ook zelf mijn tank gespoten (zie verslag onder 'techniek). Volgens mij heb je qua spuiten niks verkeerd gedaan en ook gewoon de goede producten gebruikt.

Wat qua hechting wel nauw luistert:
- tussentijdse lagen (na uitharding) goed schuren voor een optimale hechting.
- meerdere lagen over elkaar binnen de aangegeven tijd (20 minuten) spuiten.

Wat ook kan: Je moet als amateurspuiter je 2K-laklaag 6 weken laten uitharden. Als je binnen die 6 weken bv. benzine morst op je tank, krijg je later geheid hechtingsproblemen.

Er staat je niets anders te doen dan weer gaan schuren en spuiten. Of stickers plakken en daarmee lelijke plekken camoufleren??

Sterkte met de frustratie en succes met het herstel/camouflage

Edward

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 aug. 2011 15:45 
O man, spuitersnachtmerrie! Troosttraantjes voor jouw van mede-amateur spuiter!
Spuiten is een soort magie. Je moet een ware chemie-kunstenaar zijn tegenwoordig met al die verschillende 'handige & groenere" materialen. Twee oude vertrouwde elementen blijven onmisbaar: Geduld & Zweet. En daar heel veel van. SUCCESS
H.F.Leenders

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 aug. 2011 09:22 
Motip vuller zij je.
Ik heb zeer nigatieve ervaringen met dit product.
Ik gebruik dit product danook niet.
Daarnaast lijkt het of de benzine is gaan over lopen en langdurig heeft kunnen in werken op de lak.
Wat me op vast is dat Honda rond om de tank opening een zwarte laag heeft aan gebracht. Wie weet is dat een hulp middel om dit soort orzaken te voorkomen. Daarnaast tank ik mijn tank nooit vol op een warme zonnige dag. Reden, hierom. Ik heb al te veel tanken gezien die verwoest zijn door de benzine. Dus gedeelde smart is halve smart.

Ik moet zeggen, op de foto zag ik wel een heel aantrekkelijke kleur blauw.

Met vriendelijke groet Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#14 | Geplaatst: 13 aug. 2011 12:43 
Klote Jimi

Dit is min of meer ook de reden dat ik graag mijn originele lak wilde behouden en dus heb gekozen voor de airbrush aan de voorzijde van de tank welke de steenslag uit het zicht neemt.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zucht... daar gaat mijn lak....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven