Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Silverwing voorpoten op een CX500Z

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 aug. 2011 23:00 
Ergens volgend jaar wil ik een Polariskuip op mijn CX500Z uit 1978 monteren. Er zullen dan waarschijnlijk ook nieuwe veren in de voorpoten moeten komen in verband met het extra gewicht van de kuip.
Nu kreeg ik de tip om complete Silverwing poten te monteren. Dat is net zo effectief en met wat mazzel goedkoper dan nieuwe veren.

Maar gaat dat zomaar lukken? Wat moet er allemaal gemodificeerd worden aan de fiets?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 25 aug. 2011 23:30 | Aangepast door: brinkcx 
Jimi,

alleen de poten gaat niet, andere diameter en ook gemaakt voor ander iets breder voorwiel. Als de boel in het balhoofd past zou je een complete voorvork kunnen overzetten. Dan ook eerst nog even uitzoeken wat dat doet met de hoogte .... remmerij moet ook mee dan, de Z klauwen passen niet op een GL vork.

Niet zooo simpel, en die vork moet je dan ook eerst weer reviseren en met nieuwe lagers monteren, nieuwe progressieve veren in de Z voorvork zijn goedkoper denk ik?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 aug. 2011 08:47 | Aangepast door: Erik1 
Heey JiMi,

Je kan de CX500Z veering verstevigen door een bus op de veren te plaatsen van ongeveer 2cm. Tevens kan je lucht ondersteuning maken door autobandenventielen op de doppen boven op de veerpoten te plaatsen. Ik heb evt nog een setje ventielen mer doppen liggen die je mag hebben. Met ventielen moet je wel een bus monteren met een gat door de bus inm de lucht doorstroom.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver jost

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 aug. 2011 17:55 
De voorpoten extra verstevigen met een vorkbrug wordt ook gedaan. Scheelt wel wat.
De voorvork van een 900 bol d'or is in zijn geheel ook over te zetten. Kom je misschien alleen boven in de kuip wat ruimte te kort.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 aug. 2011 18:14 
Hmmm, als ik het verhaal van Frans zo lees komt er nogal wat bij kijken. Daarom vind ik de oplossing van Erik wel aardig!

Bedankt voor de tip, ook Joost!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 aug. 2011 18:50 
Tja, een Polaris monteren. Ik , nou ja, mijn CX dus, rij ook rond met zo'n ding. Helemaal niet onaardig. Maar ik heb nergens een veer verstevigd of zo, geen bussen, geen lucht ondersteuning ingebouwd.

En toch doet 'ie het.

Niet teveel zorgen maken JiMi, ook al heb je de mooiste CX van SJK 2011

Harmony,
Hans.
(maakt zich ook wel eens onnadig zorgen)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 aug. 2011 19:04 
hoe kan het dan dat ik een silverwing vork in mijn C uit '81 heb zitten
poten zijn zelfde diameter en je hebt meteen dubbelzuigerige remklauwen...
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 aug. 2011 22:47 
In mijn Custom zitten ook dikkere poten, deze is van Canadese origine (maar heeft maar ëën, grotere, remschijf).

Groet Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 aug. 2011 22:50 
Vroege CX-en zoals die van Jimi hebben poten van 33 mm, latere (en de GL) 35, zie http://www.scribd.com/doc/3565549/Motorcycle-fork-tube-sizes
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Silverwing voorpoten op een CX500Z

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven