Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorband lek bij ventiel

Schrijver Maurits
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 sept. 2011 12:26 
Hallo,

Door onvoorzichtigheid met mijn slot heb ik het ventiel van de voorband van mijn cx500c beschadigd. Er zit een klein scheurtje in waardoor de band langzaam leegloopt. Is dit ventiel door een standaard bandenbedrijf/garage te vervangen zonder het hele wiel eruit te halen? Of moet ik de motor aan de voorkant ondersteunen en het wiel eruit halen en daarmee naar de bandenservice gaan?

Bedankt alvast!

Maurits

Schrijver leuvie
Gast 
#2 | Geplaatst: 12 sept. 2011 13:11 
volgens mij zit er aan het ventiel een prop (in totaal een soort omgekeerde paddestoel) dus volgens mij moet hij er even uit. Maar is niet moeilijk, maar anders doet de bandenboer dat toch ff voor jou?

succes!

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 sept. 2011 13:41 
Ff de krik met 'n houtje onder 't blok of, als je 'n stevige schoonmoeder hebt, die achterop de buddy zetten. Wiel eruit en de rest doet de bandenboer voor je(bandje eraf, paddestoeltje afsnijden, nieuw ventiel erin, bandje erom en ff balanceren). Wiel er weer inzetten, krik c.q. schoonmoeder verwijderen en klaar is Mauritz
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 sept. 2011 13:43 | Aangepast door: Arcath 
Klopt het wiel moet er uit. Makkelijk zelf te doen. Motor op de bok, krik er onder Het blok ondersteunen. Voor wiel er uit halen en naar de bandenboer. Ik zou hem wel opnieuw laten balanceren dus ff informeren of ze motorbanden doen.

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 sept. 2011 13:44 
Je was me net voor:p gaat niet Zo snel vanaf de mobiel.

Schrijver toto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 sept. 2011 17:06 
Ja, dan gaat 't vanaf 'n klapdoos toch sneller
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver vermecor
Gast 
#7 | Geplaatst: 12 sept. 2011 21:13 
Ik heb het probleem ook een keer meegemaakt.
Bij mijn Toyota garage hebben ze de band alleen bij het ventiel ingedrukt en konden toen een nieuw ventiel er in zetten. Toyota had dezelfde ventielen en ik heb de band niet hoeven laten balanceren. Kosten 5 euro.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorband lek bij ventiel

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven