Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Links cilinder warmer dan rechts

 
Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 sept. 2011 21:20 
Mijn cx 500 b heeft wat kuren.
vanaf dat ik hem heb knalt/knettert het wat in de uitlaat. vooral met gas dicht, en bij bepaalt toerental (+-3500)

valse lucht? rubbers zijn goed uitlaat gasdicht, dus dat zal het niet zijn.

bougies zagen er goed uit, de ene iets bruiner dan de ander. dus dacht aan een wat te arm mengsel.

heb inmiddels nieuwe bougies, nieuw luchtfilter en mengselschroeven 2 slagen uitgedraaid.

motor draait verder prima, pakt goed op. maar knetteren blijft, en de linker cylinder word behoorlijk wat warmer dan rechts.

heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 sept. 2011 21:44 
Hoi Arcath.
Is het mogelijk voor jou om de compressie van de cilinders te meten
als ik het zo lees is er misschien een klep die niet helemaal goed sluit
daardoor word de cilinder minder heet en kan het zorgen voor knallen in de uitlaat omdat de verbranding dan in de uitlaat doorgaat
het eenvoudigste is eerst de klepspeling na te lopen (vooral de uitlaat kleppen)
maar met een compressie meter kun je vaststellen of er een klep lekt die toch de goede speling heeft

Als ik het goed heb , heb jij die open pijpen aan je motor zitten
dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat het uitlaatsysteem te weinig tegendruk heeft waardoor er onverbrand gasmengsel in je uitlaat terecht komt en daar alsnog ontbrand wat de klappen veroorzaakt

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 sept. 2011 22:22 
Bedankt voor je reactie.
Mijn andere motor had de open(gl 500) pijpen, mijn huidige blauwe cx 500 b heeft het originele uitlaatsysteem.
Dus tegendruk zal het niet aan liggen.

de kleppen heb ik nog niet gecontroleerd, blok is zo stil als wat, maar zal het morgen ff nalopen "just to be sure".

compressie kan ik helaas zelf niet meten.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 sept. 2011 23:29 
Hallo Arcath,

compressie meten is inderdaad goed advies.

Controleer ook eens op lekken aan de uitlaat kant, aansluitingen voorbochten. Een lek daar geeft ook geknal bij gas afsluiten.

Enne, hoe weet je dat links heter wordt dan rechts?

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 sept. 2011 23:45 
Kijk ook even naar de membramen in de carb's of deze niet lekken.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 sept. 2011 08:58 
Archat
Carburateurs -Synchroniseren
Stationairmengselschroef
Moet met Vacummeters afgesteld worden
En wat Luc voorsteld moet wel bij allebij de Carburateur gedaan worden
kijk uit voor het kleine O-ringetje
groeten O.J.
P/S. haal eerst de bogie dop van de Linker kanr er af start dan de motor wil hij niet draaijen Dan de Rechter kan er af [Zorg wel dat de Linker er weer op zit ] start de motor weer als deze dan blijft draaijen of niet dan Carburateurs Synchroniseren
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Links cilinder warmer dan rechts

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven