Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ignitech CDI en nu....

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 sept. 2011 21:50 | Aangepast door: Erik1 
Beste allemaal,

Sinds een week heb ik een Ignitech CDI op mijn 50's CX. Wij, neef Jan en ik, kregen de Igni zonder software er in. Na wat stoeien kreeg Jan dat wel voor elkaar en reed zijn CX redelijk.

Hij schoot de software ook in mijn Igni en leverde die bij mij af. Nou heb ik die gemonteerd en starten en rijden deed hij meteen. Een paar dagen later ben ik gaan proefrijden. Toen bleek dat mijn 50's CX niet meer zo snel op trok als met de originele CDI. Daar komt bij dat met continu rijden de motor in houd. Nou heeft hij een open uitlaat en "open" luchtfilters. Misschien helpt dat er aan mee? En moet ik dan meer of minder voorontsteking geven?

Graag wil ik van andere Igni rijders zien wat de voorontstekings curve is in hun CDI. Mijn instellingen zien er zo uit:
http://www.vanengelenhoven.net/Data.jpg

Tips en tricks zijn welkom!! Ik hoor of zie graag van jullie!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 sept. 2011 22:26 | Aangepast door: A Koopmans 
Hoi Erik.
Redenatie van mijn kant
open filters >>>weinig weerstand
open uitlaat >>>weinig weerstand
samen dus totaal nieuw mengsel al het oude is er uit wegens weinig weerstand
het zou dus in princiepe sneller ontbranden dus de ontsteking iets later zetten( hoger benzine verbruik)

hij zal nu dus te vroeg ontsteken en dus de motor tegen houden
het blok zal nu ook iets warmer worden en iets luidruchtiger

ieder die het er niet mee eens is mag er op antwoorden

en als er een verbetering optreed lees ik het ook graag

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 sept. 2011 09:29 
Ik ben het er mee eens,
Onsteking niet vroeger zetten.
Zeker ook geen warmere bougies monteren.

Mijn gevoel zegt dat er vuil in de spoeiers zit. Loop dat na, of ruim sproeiers iets op om te kijken hoe of wat hij reageerd.

Hier een tip,
Ik heb er zelf veel plezier aan gehad om het uit te proberen.
Omdat ik verschillende uitlaatjes heb gemonteerd, kwam ik er snel achter dat tegendruk van zeer groot belang is.
Om nu snel een storing op te zoeken ben ik enkele van deze dempers gaan voorzien van een kleinere uitgang. Hierdoor loopt de tegendruk op.
Als proef kun je natuurlijk altijd even een dempers dicht maken om uit te zoeken of daar het probleem zit. Het is een simpele makkelijk goedkope oplossing. En in veel gevallen blijkt dat je het ook wel goed vind, want motorfiets maakt minder herrie en loopt veel beter.

Gemiddeld heeft de CX / GL genoeg aan twee uitgangen van 1,7 cm doorsnee. Met een pijpje van 10cm lang.

Probeer het maar eens uit.

Dan, stel je kleppen nog even na, en meet je compressie nog even na.
Je kunt immers al een verbrande klep hebben.


Groetjes Marco.
O, en voor sproeiers, dan moet je maar even langs komen.

Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 sept. 2011 11:21 | Aangepast door: Teto 
Inderdaad, met open auspuffen en luchtfilters moet je grotere sproeiers monteren en/of sproeiernaalden omhoog zetten.
Hier zijn geen standaardwaarden voor maar moet proefondervindelijk worden uitgeprobeerd.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 sept. 2011 15:21 
ik benn iet zo voor het verstellen van de sproeier naalden. Hiermee haal je wel meer benzine in hetlucht mengsel, maar dat is tenopzichte van de gaschuif. BIj volgas maakt dat dusniets uit, en zal het mengsel te arm zijn. Vandaar dat het niet mijn eerste keus is. De gas naald heeft te opzicht van de gaschuif een vooraf in gestelde waarde die eigenlijk vast staat. Dus ik kies sneller voor een andere sproeier.
Let op, het wilniet altijd zomaar zijn dat je de spoeier dient te vergroten.
Echter in dit verhaal is het een aannemelijke optie.
groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 sept. 2011 15:43 
Erik Deksel waar de zuiger in zit de sproeier naald demonteren en onder de naald tweesluitringetjes m3x7x0,5m/m plaatsen en
geheel weer monteren
gr.j.
p/s je mag het ook eerst met een ringetje proberen de schroef boutje moet wel vast gedraait worden dan is de naald vast en dat moet
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2011 19:26 
hmmm.... Erik schrijft "gemonteerd en starten en rijden" dat lees ik als verder niks veranderd. Met Ignitech en de vervroeging ingesteld als in de foto loopt de CX slechter dan met de CDI. Dus waarom de carbs openhalen of wat dan ook? Lijkt meer alsof er wat niet in orde is met de Ignitech.

Is er iemand met een Ignitech die goed loopt en zo'n zelfde plaatje hier kan neerzetten?

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 sept. 2011 21:00 | Aangepast door: JiMi 
Ben bezig om mijn Ignitech uit te lezen op mijn computer. Maar hij zegt steeds "No connection with PC" en hij geeft een read-error. De COM-poort staat op automatisch.

Ik heb de Ignitech verwijderd van de motor, want ik heb alleen een vaste computer geen laptop. Hij krijgt wel 12V (plus op de rode draad, min op de groene).

Iemand een tip?

Moet ik de Ignitech eigenlijk te zien krijgen in Apparaatbeheer bij COM & LPT poorten als ik hem aansluit?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 sept. 2011 11:40 
Op mijn laptop zitten alleen maar USB aansluitingen. Ik moet dus met een USB-COM convertor aan de slag. In eerste instantie vond de laptop niet de juiste software omdat ik in de garage geen internet heb. Thuis vond hij dat wel en installeerde hij netjes de software. Toen ik de Igni-software opstarte en de com-poort automatisch liet zoeken vond hij Com3 als aangesloten poort maar ik had er nog geen Igni aan hangen. Dat is de volgende stap, ik heb daar een goed gevoel over, het zal vast gaan lukken nu.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 22 sept. 2011 11:55 | Aangepast door: sieds 
M.a.w., met het kopen van een Ignitech ben je er nog niet


Gewoon HansV vragen ??
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 22 sept. 2011 12:59 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Ik denk, dat het simpelste is, om gewoon een nieuwe stator te plaatsen, hem goed in de olie te houden, want zo is hij op de tekentafel uitgedacht. (Toen wisten ze natuurlijk nog niet, dat er in Holland techneuten zouden zijn.......èn dat de CXen zo'n lang leven zouden hebben)
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 22 sept. 2011 19:05 
Erik, zou ik behalve het programma DC_CDIP2.exe ook nog een driver moeten installeren?

Op de Ignitech website tref ik wel een USB driver aan, maar geen COM-driver. Is dat niet vreemd?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 sept. 2011 21:19 | Aangepast door: Hansv 
JiMi,

Jij hebt toch zo'n hele mooie Apple?
Het kan zijn dat het programma daar niet op werkt.....

Voor het DC_CDIP2.exer hoef je geen aparte drivers of zo te installeren.

COM drivers hoeft men niet bij een apparaat te leveren, omdat "vroeger" de COM poort de standaard was voor COMmunicatie met vanalles.
Standaard instellingen zijn meestal 8,N,1 bij 9600 baud, acht databits, geen pariteits controle, 1 stopbit met een snelheid (nou ja snel..) van 9600 baud, oftewel bits per seconde.

Een USB driver is een heel ander verhaal. Dat is een stuk software specifiek voor een bepaalde hardware. USB gaat ook wel iets sneller.....

Harmony,
Hans.
(heeft zijn diploma datatechniek ergens achterin een kast liggen)


PS
JiMI, ik heb nog wel een oud laptopje wat je mag gebruiken, compleet met COM poorten.....
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 22 sept. 2011 21:35 
Klopt Hans, een Apple. Maar we hebben hier ook nog twee Windows XP pc's staan die ik gebruik. Op beide pc's zegt DC_CDIP2.exe "No connection with PC". Ofwel een probleem tussen het programma en de COM-poort.

Maar als ik DC_CDIP2.exe start, moet ik dan iets zien gebeuren in Apparaatbeheer? Dat er ineens een COMx-poort actief wordt ofzo?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#15 | Geplaatst: 22 sept. 2011 22:18 | Aangepast door: theojansen 
Jimmi, ''.exe'' programma's werken niet op een mac!
Vraag iemand bij jou in de buurt met een windows computer.
Groet, theoj

Sorry Jimmi, ik had je laatste post niet goed gelezen. Ik ging ervan uit dat je alleen beschikking over je fraaie Imac had.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ignitech CDI en nu....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven