Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

achterlamp

Schrijver norby
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 25 sept. 2011 20:15 
Hallo, sinds vandaag doet mijn achterlamp van de cx 500 a het niet meer, geen spanning op de bruine draad en massa gemeten op de min van de accu voor zekerheid. beide zekeringen aan stuur zijn goed, ook het stadslicht in de koplamp doet het niet meer.
wel zijn de duplolampen voor een week omgewisseld omdat beide doorgebrand waren alleen de onderste kentekenlamp deed het toen. waar moet ik gaan zoeken, voor de rest niets bijzonders gebeurd. de koplamp dim en grootlicht brandt wel gr norbert.
nb

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 25 sept. 2011 20:36 
Hallo Norbert, het zou zomaar aan je contact slot kunnen liggen.
Hoe het zit, kijk maar op de site van HansV
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 25 sept. 2011 20:53 
Hoi,

Ik had dat ook, maar als ik dan de contactsleutel een beetje bewoog, dan deed mijn achterlicht het opeens wel.
Heb toen, met hulp van de beschrijvingen van Hans-V , het slot gedemonteerd (lipjes indrukken gaat alleen in stand ON).
Alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
probleem opgelost.

(had hetzelfde ookeens met het contactslot van mijn CB550, daar heb ik de klinknageltjes in het contactslot zelf doorgesoldeerd, ook dat hielp.)
succes, Joost
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver norby
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 25 sept. 2011 21:32 
Ik heb de sleutel al geprobeerd te draaien, geen succes.
ook niet met de lichtschakelaar te verschuiven. wel brandt het licht volop in de parkeerstand.
ik denk dat ik de koplamp maar eens los moet halen en op de desbetreffende stekker eens moet meten of ik na het contactslot wel spanning meet, weet iemand precies op welke pin ik moet meten
nb

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 25 sept. 2011 22:21 
Heey Norbert,

Doet je remlicht het ook niet??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 25 sept. 2011 22:30 
Erik.
mijn remlicht doet erg raar, nu brandt maar 1 duplolamp, daarvoor soms beide maar nu dus hoofdzakelijk brandt de linkerremlamp enkel. gr norbert
ps ik heb geloof de indruk dat het aan het contactslot moet liggen.
nb

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 sept. 2011 22:34 
In het zekering kastje zitte twee zekeringen. Vervang beide. Niet tegen spartelen, gewoon doen.

Je hebt geen spanning op de bruine draad vanuit het contactslot.
Heb je wel spanning op de bruin/wiite draad op hetcontactslot? Dat is de aanvoerdraad voor positielicht en achterlicht

Eén zekering zit tussen een zwart/bruin en wit/bruine draad.

Heb je spanning tussen de wit/bruine draad en massa?
Ja? Heb je spanning op wit/bruine draad bij je contactslot? Ja? Haal je contactslot uit elkaar, en maak alles schoon. Voorzichtig, gaat alleen makkelijk open in de ON stand.

Geen spanning tussen wit/bruin en massa vlak na de zekering?
Heb je dan wel spanning op zwart/bruin vlak voor de zekering?

Controleer de groene connector male/famale in de koplamp

Is er spanning op de zwart/bruine draad op het rechter handvat?
Is er dan wel spanning op de zwarte draad op het rechter handvat?

Bekijk ook het schema op de technische pagina van het motorlogboek.

Harmony,
Hans.
(a-contactslot, b-zekering toch defect, c-groene connector, d-lichtschakelaar)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 25 sept. 2011 22:38 
mijn remlicht doet erg raar, nu brandt maar 1 duplolamp, daarvoor soms beide maar nu dus hoofdzakelijk brandt de linkerremlamp enkel.

Pas bij het achterlicht wordt de enkele draad ge-dubbeld naar de twee achterlampen. Dit geldt voor zowel het achterlicht als de remlichten.

Harmony,
Hans.
(ik heb er wel eens naar gekeken)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 25 sept. 2011 22:54 
Bekijk ook eens de lampfitting, die kan geoxideerd zijn waardoor de lampen raar gaan doen.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 25 sept. 2011 23:10 
En de stekers in de achterlamp, daar splitsten de draden zich zoals Hansv al aangaf. Waarschijnloijk is er 1 die wel en niet contact maakt.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver norby
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 sept. 2011 10:26 
hans, bedankt.
ik heb de zekeringen vervangen en een zekering was het metalen gedeelte los van het glas, bij meten dus wel goed maar eigenlijk stuk.
de achterverlichting doet het dus weer enkel een remlicht, de andere doet het niet ook niet bij vervangen met een andere lamp.
Maar dat moet ik eigenlijk zelf ook door logisch na te denken kunnen oplossen. gr norbert
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 26 sept. 2011 11:36 
hallo, inmiddels doen beide remlichten het ook weer, van een lamp was de groene spanningsvoerende draad geoxydeerd in het verbindingsgedeelte. het groene weggehaald met messing borstel en ingespoten, doet het perfekt.
zo zie je maar als je een probleem dat dan meerdere dingen niet goed zijn. gr norbert.
nb

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 sept. 2011 22:38 
Je had dus niet een probleem, maar meerdere problemen.....
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 achterlamp

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven