Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olie lamp error

 
Schrijver bertm
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 sept. 2011 16:07 
hallo ik heb een cx 500 en ik heb deze omgebouwd van een custom naar een wegversie met kuip nu gaat echter de olielamp branden na ong 50 meter
olie sensor vervangen door ander , zelfde verhaal . ik meet van draad ( los ) naar massa en dat is open en gesloten als hij echter loopt en dan weer aangaat geeft deze een waarde in ohm aan ( ben vergeten wat ) maar ik dacht dat het een aan uit schakelaar was ? als iemand mij kan helpen graag , oh ja olie genoeg erin

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 sept. 2011 17:40 
Hoi,

Genoeg olie aan de peilstok wil helemaal nog niet zeggen dat je motor inwendig ook genoeg olie krijgt als de motor draait.
Er zal vast wat mis zijn met je oliedruk.
De olielamp moet gaan branden voor je start en uitgaan na je start, als dat werkt is de sensor vrijwel zeker in orde.
Als daarna de olielamp weer gaat branden doe je er goed aan direct te stoppen.

Groet, Joost
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 sept. 2011 18:33 
Opbrengst oliepomp eens checken?

Schrijver bertm
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 sept. 2011 18:52 
is een goede alleen hoe meet je dat ?

Schrijver norby
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 sept. 2011 23:10 
meestal gaan die sensoren niet vaak stuk, er is dus iets met de oliedruk aan de hand en dat kun je in het peters boek nazien hoe je dat kunt meten.
nb

Schrijver norby
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 26 sept. 2011 23:47 
het peters cx boek zegt dat je draad van de sensor aan de massa kunt leggen, het lampje moet dan branden, de kans is er dat de sensor dan al stuk is. veel meer staat er helaas niet in.
ze zeggen niets over olieopvoerdruk wel dat er altijd voldoende olie in het carter moet zijn. gr norbert
nb

Schrijver bertm
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 sept. 2011 08:11 
? draad aan de massa ? hij gaan naar lampje en dan naar de plus anders kan de lamp uberhoupt niet branden

Schrijver bertm
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 sept. 2011 16:11 
ik zat ook te denken aan de oliezeef mischien dicht maar hoe kom je daar bij ??

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 sept. 2011 16:13 
Heel simpel,

Olie druk meter is gewoon een schakelaar.
Als deze na 50 meter weer massa maakt, is het aanemelijk dat er een groot probleem is in het blok.

We willen natuurlijk het een en ander uit sluiten en dan moet je op de volgende punten letten

Voor dat het olie lampje uitgaat, knipperd deze dan als de motofiets stationair loopt?
Zo ja ga dan op zoek naar andere zaken. Controleer olie filter, zit hier bronskleurig metaal in?

En let op, meestal is er ook een verkeerde olie gebruikt. Bij de 650 is dan 5/w30 de oorzaak. Deze olie is al veel te dun. Mocht je zelf 0w/50 er in hebben, dan is dat je probleem.


Mocht je nog meer vragen hebben, mail dan direct naar:
marcobecker@zonnet.nl

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver bertm
Gast 
#10 | Geplaatst: 27 sept. 2011 20:15 
alvast bedankt voor de tips
ik heb nog even gekeken ik heb er semi synsthtische olie in 10 w 40 het rare vond ik ook dat het lampje ineens aan gaat dus niet flauw knipperen bij stationair
ik wil morgen de olie sensor eruit halen en dan starten kijken of er wel goed olie uitkomt

Schrijver theojansen
Gast 
#11 | Geplaatst: 27 sept. 2011 21:02 
Bert, je hebt de schakelaar/druksensor al vervangen. Toch blijft het probleem hetzelfde! Geen oliedruk opbouwen betekent onvoldoende of geen smering!!
Niet meer proberen te starten, maar wat al eerder gezegd is: kijk eens naar je oliefilter!!
We zijn benieuwd wat dat opleveren zal.
succes ermee, groet, theoj

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 27 sept. 2011 22:42 
Als je olielamp brandt bij contact en daarna na het starten uitgaat. vervolgens na -zoals je zegt - 50 meter weer aan gaat...................

dan doet je sensor het perfect.
Dus laat die sensor nu lekker zitten en controleer eerst eens die zaken die vrijwel iedereen je geadviseerd heeft.

Pak een briefje en schrijf op wat je doet, kun je beter conclusies trekken.
Hoe zit het met de temperatuur in het blok?

Pak een handboek en lees eens na hoe het oliecircuit werkt, daarin staan ook tips hoe je te werk kunt gaan om e.e.a. te controleren.

succes.
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver bertm
Gast 
#13 | Geplaatst: 29 sept. 2011 19:04 
ok oliesensor eruit gehad en gestart en er komt best wel veel olie uit , vervolgens oliefilter nagekeken die was schoon , daar na motor laten lopen en ja hoor lampje gaat even later aan , echter als ik de kabel van de sensor loshaal blijft lampje branden !!!!!!!!! dat kan toch niet schijbaar haal hij massa van wat op el schema staat stop warnings unit ik heb een nieuwe kabel getrokken vanaf dashbord naar oliesensor en probleem is opgelost , ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en tips geven vriendelijk bedankt !!!!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie lamp error

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven