Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Rempomp deffect?

Schrijver whaaa
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 okt. 2011 10:26 
Ik ben al een tijdje bezig met de voorrem van mijn CX. Van de week had ik eindelijk alle onderdelen. Rempot, staalflex leidingen enz.

Dus gisteren alles gemonteerd (mbv Marco's handleiding) en de rempot gevuld met olie. Onluchtingsnippels open en eat pompen. Bij mijn weten moet er dan in ieder geval wat olie de leidingen in gepompt worden maar dat was niet het geval.

Ik heb m'n rempot gedemonteerd (zie Foto) en er zat veel viezigheid in en achter de gaatjes op de foto. Alles schoon gemaakt.

Voor ik alle monteer denk ik dus even naar de werking van die pomp te kijken, dus wat olie erin en pompen. Echter aan de kant waar de remleiding komt te zitten komt gene olie uit bij pompen. Is de rempomp dan deffect of doe ik iets niet goed?

Groet Dirk

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 okt. 2011 11:25 
kijk eens bij techniek
gr;o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 okt. 2011 12:50 
Dan moet je ook wel de rempomp uit elkaar halen en schoonmaken...
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver whaaa
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 okt. 2011 19:38 
Blijkbaar is het een domme vraag :P maar kan ik dit nog verder open maken dan?

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 okt. 2011 20:40 
lijkt er op dat je alleen rempotje er af hebt gehaald.

als je de remhendel verwijderd vind je daar achter de rempomp, welke met een circlip vast zit(verborgen achter de rubber stofhoes)

als je dit loshaalt kan je de rest schoonmaken, en eventueel het hele binnenwerk vernieuwen. een revisie setje is een 20 euro.

Schrijver udent

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 okt. 2011 21:09 
Je ziet twee gaatjes onder in het remreservoir. De rechtse is een gaatje van 0,2 mm, is dat open?
Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver whaaa
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 okt. 2011 19:46 
Dat gaatje is open. Ik heb de rempomp open gehaald en schoon gemaakt. Na het moneteren bleek de remhendel te blijven hangen, ook met een hoop remolie erbij. Nou denk ik dus dat er op zicht niks mis was met de remmeuk

Ik heb er een remmpot/hendel van een custom op gezet (tja iets minder mooi) en dit werkt.

Ik heb nou eindelijk door hoe dat werkt met het ontluchten (ik deed het in eerst instantie blijkbaar niet goed). Afgezien het feit dat ik nergens een zesvlakkig ringsleutel kon vinden heb ik marco's handleiding helemaal gevolgd. Later deze week maar een testen of de remmen ook daadwerkelijk remmen

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Rempomp deffect?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven