Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koppelingskabel vervangen

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2011 21:40 
Ik heb eindelijk mijn koppelingskabel vervangen. En dat was maar goed ook, want hij bleek nog maar met 3 draadjes vast te zitten!!!!

De kabel was pas 4 maanden oud, maar doordat ik 'm zelf op maat heb gemaakt met zo'n schroeftonnetje, bleken veel draadjes precies boven het tonnetje te zijn afgebroken.

De nieuwe kabel is een precies-pas kabel (die ik bij Marco heb gekocht). Hij zat in één keer goed. Kostte me 10 minuten werk.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2011 23:02 
Heey JiMi,

En toch kan het prima met zo'n tonnetje, ik rijd er al jaren mee. Je moet zo'n kabel niet te strak aan draaien want dan knel je de aders af. Ik gebruik wel altijd dikke ATB remkabels, die zijn naast dik ook heel soepel is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2011 23:14 
3 draadjes is nie veel:P
mooi dat hij het weer doet.

tonnetjes werken idd prima, maar je hebt tonnetjes en tonnetjes. zit veel verschil in kwaliteit ook in kabel.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2011 13:10 | Aangepast door: JiMi 
Heu??

Ik heb daarnet de pakking en de keerring v/h koppelingdekseltje vervangen. Nu heb ik het dekseltje teruggeplaatst, maar kan ik de koppelingshevel niet meer omhoog krijgen. Hoe kan dat nu weer????

Dekseltje weer gedemonteerd. Er zit binnenin tegen de hevel-as een soort tonnetje (NUMMER 10) dat in-en-uit beweegt bij het bedienen van de hevel. Echter bij de uitgaande beweging (= als je de hevel omhoog beweegt) dan botst het tonnetje tegen het centrale lager v/d koppelingplaten. Dan kan ik toch nooit de hevel omhoog krijgen? Of is het de bedoeling dat die centrale lager naar achteren geduwd moet worden door het tonnetje? Maar dat lager lijkt muurvast te zitten in voor-achterwaardse beweging.

Of heb ik iets verkeerd gemonteerd? Ik heb het tonnetje precies gemonteerd zoals op de tekening hierboven. Misschien moet het tonnetje wel andersom, dus in het lager i.p.v. in de hevel?
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2011 18:18 
laat maar het is al gelukt

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 5 okt. 2011 19:34 
Ben wel benieuwd hoe je dit hebt opgelost.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 okt. 2011 19:49 
Nou, uhhh, ik heb eigenlijk niets bijzonders gedaan, gewoon de boel weer gemonteerd. Ik dacht dit móet gewoon correct zijn want het zit precies zo zoals toen ik het uit elkaar haalde. En inderdaad werkt het nu weer.

PS. ik heb het hele voordeksel eraf gehad i.v.m. lekkende pakking(en). Wat een tijdrovende klus is dat toch nog!

Schrijver Dre67
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 okt. 2011 11:16 
Hey JiMi,

Hoe is het trouwens met je Zij klap motor tegenhoud ijzer?
Heb je die er al onder zitten?

Gr,
Dré

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppelingskabel vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven