Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koppelingskabel vervangen

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 okt. 2011 21:40 
Ik heb eindelijk mijn koppelingskabel vervangen. En dat was maar goed ook, want hij bleek nog maar met 3 draadjes vast te zitten!!!!

De kabel was pas 4 maanden oud, maar doordat ik 'm zelf op maat heb gemaakt met zo'n schroeftonnetje, bleken veel draadjes precies boven het tonnetje te zijn afgebroken.

De nieuwe kabel is een precies-pas kabel (die ik bij Marco heb gekocht). Hij zat in één keer goed. Kostte me 10 minuten werk.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 okt. 2011 23:02 
Heey JiMi,

En toch kan het prima met zo'n tonnetje, ik rijd er al jaren mee. Je moet zo'n kabel niet te strak aan draaien want dan knel je de aders af. Ik gebruik wel altijd dikke ATB remkabels, die zijn naast dik ook heel soepel is.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 4 okt. 2011 23:14 
3 draadjes is nie veel:P
mooi dat hij het weer doet.

tonnetjes werken idd prima, maar je hebt tonnetjes en tonnetjes. zit veel verschil in kwaliteit ook in kabel.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2011 13:10 | Aangepast door: JiMi 
Heu??

Ik heb daarnet de pakking en de keerring v/h koppelingdekseltje vervangen. Nu heb ik het dekseltje teruggeplaatst, maar kan ik de koppelingshevel niet meer omhoog krijgen. Hoe kan dat nu weer????