Zand of kiezels erin is ook niet aan te raden. Aan de binnenkant van een tank zit een soort coating die je daarmee vernielt. Goed spoelen is de enige remedie en daarna zorgen dat je tank nooit lang leeg staan zodat roest geen kans krijgt.
Wat ook kan , maar niet zonder risico:een plaatwerker kan een of meerdere koperen staafjes op de deuk solderen/lassen en met een special trekapparaat het meeste van de deuk eruithalen. Daarna de koperen staafjes eraf slijpen en de rest plamuren etc. Echter: de plaat van een tank is vaak dun ; de sterkte komt uit de bolling, dus het risico van scheuring is redelijk. De tank moet absoluut benzine(gas) -vrij zijn ivm met brandgevaar, en de coating aan de binnenkant gaat zowiezo naar de galemiezen. De meeste plaatwerkers zijn dus niet zo enthousiast als je met dit soort klussen aankomt.
Groeten
Ray (die wet dat de nissanmethode bij een tank niet werkt omdat je niet aan de binnenkant kan komen. Volgens mij is Nissan er ook mee opgehouden want met dat kroepoek-blik blijf je bezig) |