Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Stator opnieuw epoxyen

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 okt. 2011 23:21 | Aangepast door: JiMi 
Ik zat zo maar wat te denken:

Stel je stator is nog goed, maar al wel een paar jaar oud, en je hebt net je achterdeksel open. Is het dan geen goed idee om de stator preventief van een nieuwe laag epoxy te voorzien? Daarmee wordt je stator in één klap weer als nieuw. Eventuele haarscheurtjes worden opgevuld en je kunt weer jaren vooruit. Lijkt mij zo.

JiMi
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 okt. 2011 23:40 
Is mogelijk en al gedaan, google maar eens op Barnicol, dit wordt gebruikt voor het ingieten van kabelmoffen ondergronds. Die hars komt overéén met datgene wat gebruikt werd door Honda...............

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 okt. 2011 09:43 
Ah, you've been there already

Als je op deze manier het leven van een onderdeel kunt verlengen zou dat mooi zijn.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver cxmotorfreak
Gast 
#4 | Geplaatst: 8 okt. 2011 12:30 
Er is wel 1 ander punt, meestal als de isolatie een eind weg is dan heb je ook vaak grote weerstanden tijdens het meten van je wikkelingen.............doe je dan je wikkelingen opnieuw in de epoxy zetten dan hou je het probleem van de hoge weerstand. Ook moet je het reinigen en hiermee kun je ook je wikkelingen beschadigen. Ik gebruik de de giethars wel voor opnieuw inharsen van bv CDI, Picp-up spoelen enz

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Stator opnieuw epoxyen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven