Hoezo,
Ik ben van mening dat je best over kunt schakelen.
Ik zie namelijk ook geen problemen.
Als ik zou gaar racen, dan zou ik zeker vol syntheet kiezen.
En wat ik ook weet is dat ik er op dit moment een afwijkende mening op na houd, dat komt omdat ik diverse lezingen af ben geweest, en met diverse top mensen over olie producten heb gesproken.
Mijn mening is: gebruik de
olie[b][/b] juist, hoe duurder, of beter de kwaliteit is, hoe langer je er mee kunt rijden.
Voorbeeld, olie van de aldi of lidle, maximaal 2000 kilometer gebruiken.
Dez olie sorten gebruik ik om een blok te spoelen, of op te starten na revicie.
Blok loopt dan hoog uit 30 minuten met deze olie.
Kroon olie half syntheet, maximaal 7500 kilo meter.
Vol syntheet waar pjotter over praat, maximaal 10.000 tot 12.000 kilometer mee rijden.
Trouwens, ik bak mijn patat ook in sla olie, en ik hoor niemand er over klagen.
Dus.....
Wel kan ik vermelden dat dit ervaring met olie op heb gedaan door vele blokken te demonteren. Vaak kon ik drie soorten olie onderschijden.
1 helix shell (is gewoon heel goed)
2 castrol ( lost rubbers op, maar is goed)
3 de betere olie producten, merk niet terug te vinden aan de olie.
4, zooi, vaak zie ik dit gelijk bij demontage. Olie kool resten bij de cilinder deksels.
En geloof me, dat Helix de voorkeur heeft bij mij, maar te duur is. Je kunt je geen schoner blok van binnen krijgen dan met Helix. Ik weet ook niet wat daar in zit, maar het is schoon.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html