Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Grootlicht schakelaar.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 nov. 2011 01:07 
Hallo CXVrienden.

Hoevaak gebruik je het groot licht schakelaar, ( de grootte schuif knop links van het stuur) ?

Weinig tot nooit toch.

Nu ga ik hem zo veranderen dan de 4 knipperlicht gaan knipperen zodra ik het schakelaartje aanzet.
Met het hulpje schema van Hansv.

Dan heeft het schakelaartje een betere functie en hoef er geen gaten ergens in het plastic te boren is ook zonde.

Groet Arno
ps winterproject is al begonnen.

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 nov. 2011 12:22 
Nou, om antwoord te geven op je eerste vraag,
Ik rijd veel, eigenlijk alleen maar, in buitengebied. In het donker gaat dan al gauw het grote licht aan. Al was het alleen maar om de hazen op tijd te kunnen zien!
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 nov. 2011 12:34 | Aangepast door: marcobecker 
knipperlichten zeg je,
Kijk ook eens naar deze verhalen.
Hans zal ook zeker een goed verhaal hebben, maar wie weet.

URL

en
URL

Deze verhalen zijn ook wel terug te vinden op deze site, maar dat is nog al wat werk om het hier dan te plaatsen. Vandaar de silverwing club.
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 30 nov. 2011 16:02 
Hey Arno,

Da's toevallig. Na het lezen van Hans zijn verhaal had ik precies hetzelfde idee!

De kill-switch is ook zo'n knop die ik nooit gebruik, misschien kun je die ook (of nog beter?) gebruiken.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 30 nov. 2011 16:50 
Je zou wellicht ook het knopje voor het seinen met grootlicht kunnen gebruiken als maak- en verbreek contact. Die gebruik IK namelijk, in tegenstellng tot de groot/ dimlicht schakelaar, nooit.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Gast 
#6 | Geplaatst: 30 nov. 2011 17:00 
Jimi,

Die schakelaar niet voor andere doelen gebruiken.
Tijdje terug had ik een motorongelukje toen had ik wel die knop nodig.

Groet Arno

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 30 nov. 2011 17:48 
Oei, dat heb ik me nooit zo gerealiseerd. Ik zou denken dan draai je gewoon de sleutel om, dan slaat de motor ook af, maar dat is kennelijk niet de bedoeling.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Arcath
Gast 
#8 | Geplaatst: 30 nov. 2011 18:06 | Aangepast door: Arcath 
Ik zou eigenlijk een extra schakelaar er bij maken, mooiste is in de kuip of zijkap wegwerken, maar als je niet wilt boren is een extra schakelaar op het stuur een optie.

alarmlichten is nou niet iets wat je dagelijks nodig hebt, in de file mag dit namelijk niet en vind ik persoonlijk ook erg storend.

grootlicht gebruik ik veel (misschien ook omdat ik xenon in de bmw heb)

de seinknop is op zich ook een idee maar er word al zoveel geklaagd in motorland op bv. slecht werkende verlichting bij automobilisten dat seinen misschien wat meer zou moeten(uiteraard niet zonder reden)

de dodemansknop zou ik lekker van af blijven

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2011 13:06 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Arno heeft het over de Turbo en daar is het stuur helemaal afgedekt met plastic beplating. Dus onmogelijk om er een extra knop op te maken. Maar Arno, het is vragen om problemen als je het grootlicht niet meer hebt. Misschien is het ook verboden om niet de mogelijkheid van grootlicht te hebben?....
Bij de APK van auto's moet alles kunnen branden.

Groeten van Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 dec. 2011 20:54 
Ik gebruik mijn groot licht elke dag. Als je hier even buiten de stad zit is er geen straatverlichting meer.

Wel rekening houdend met tegenliggers gebruik ik hem de hele weg.

Adiõs Globente(pj)otter (Die er blij is met dubbele koplampen en dubbel groot licht)
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 dec. 2011 01:43 
@ Arcath. Het seinen naar een ander, kun je ook doen door even je grote licht aan en uit te zetten. Het door Hansv gepubliceerde schema moet, ingeval je de seinknop wel zou gebruiken, dan wel aangepast worden.
@ Pjotr : Ook ik gebruik dagelijks mijn grootlichtschakelaar al was het maar om verloren sukkerbieten, overstekende hazen of uitrustende eenden te kunnen ontwijken.

Gr. Luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 5 dec. 2011 01:55 
Ik mag toch hopen dat je vaker grootlichtknop nodig gaat hebben dan waarschuwinglichten ....
H.F.Leenders

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 dec. 2011 23:33 | Aangepast door: pjotter 
@ Henk
undefined:
Bij de APK van auto's moet alles kunnen branden.

Een beetje benzine doet wonderen.

@ Arno
Als je al deze berichten leest.......... gaat er dan niet een (groot) lampje branden?

Adiõs Globentr(pj)otter

Gast 
#14 | Geplaatst: 6 dec. 2011 00:42 
Niet,

Ik gebruik die schakelaar nooit

Groet Arno

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 dec. 2011 23:26 
Maar het is bij de wet verlicht?

Ach wat maakt het ook uit. DOE suc6

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Grootlicht schakelaar.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven