Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Zuigerveren 650

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Lammert
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2011 17:16 | Aangepast door: Lammert 
Zuigerveren CX650 schijnt een groot probleem te zijn. Heb vandaag een pakje uit de States ontvangen en op het doosje Honda genuine parts met code; 13021-ME2-004.
Oftewel een Ring Set (OS 0.25) en dat moeten originele zuigerveren zijn.
1x schraapveer. 2 dunne plaatveertje en 2 gewone zuigerveren.
Zijn er liefhebbers, dan bestel ik er meer. In elk geval nog een set, want er zijn twee cilinders.
Het was eerst een gok of het wel de goede zijn. Ik hoor wel. In elk geval straks fijne feestdagen.
Lammert

Sorry , was de prijs vergeten.$36,74 excl. $ 7.50 verzendkosten

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2011 17:19 
Hoi Lammert,

Nou, ik heb zeker wel interesse, een beetje afhankelijk van de prijs natuurlijk. Wil je met ons delen waar je ze gevonden/besteld hebt?

Reinder

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2011 17:33 
Hier nog een liefhebber.
Weet je zeker dat het past? OS 0,25 is volgens mij oversize 0,25. Dan moet je ook "oversize" zuigers hebben, en je cilinders op die maat zien te krijgen.
Klopt het dat je ze bij motogrid.com vandaan hebt?
Groet, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Lammert
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2011 20:06 
Nee ik heb geen oversize zuigers. mijn CX heeft 110k kilometers gelopen. Heb vorig winter al het een en ander vernieuwd. Na reparatie roken als een schoorsteen. Na verhalen dat de olieschraapveren het niet al te lang uithouden heb ik gezocht en wilde de veren vernieuwen. Dat ze oversized zijn heb ik niet ingeschat. Maar mogelijk met een kleine dremel en zachte hand op originele maat te krijgen. De schraapveer is in mijn ogen de belangrijkste.
Waar heb ik ze weg, hier; HDLparts
Deze maand nog met 10 % korting
Lammert

Schrijver udent

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 dec. 2011 20:56 
Cilinders opboren kan ik verzorgen.
Interesse? stuur maar PB.

Gr Theo.
theo cx ds

Schrijver sieds

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 dec. 2011 13:45 | Aangepast door: sieds 
Onderdelenboek 650C:

13011ME2004 RING SET,PISTON
13021ME2004 RING,PISTON(0.25)
13031ME2004 RING,PISTON(0.50)

€ 62.00 per set bij CSML maar niet leverbaar

Is dus overmaat Lammert maar wel leverbaar.

$ 37,- x 0,75 = 27,27 euro + 5,60 = E 33,- voor een set.

Zonder invoer max 12% + BTW zal wel lukken
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 6 dec. 2011 22:49 | Aangepast door: brinkcx 
Nou nog een setje 1310[3|4]ME2 000 erbij á E69,50 bruto per stuk bij CMSNL - nog één set beschikbaar.....
En dan hebben we verder nog niks gedaan en gekocht, zitten we al richting 500 Euro denk ik voordat het blok weer loopt.

Wel mooi idee natuurlijk, nette eerste overmaat, maar dan gaat 't bij mij toch een beetje in de richting niet leuk meer. (Ja, als ik afgelopen projecten optel kom ik ook ver met de kosten, maar dat weten jullie niet natuurlijk :confused

Vraagje voor de aardigheid, hoeveel mensen hier zouden bereid zijn zulke bedragen uit te geven, dat nog zonder kosten voor arbeid als je het niet zelf kan doen?

(en genoemde onderdelen zijn de bijbehorende overmaat zuigers, zonder pennen en borgveertjes)

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 6 dec. 2011 23:43 
Hallo Frans, als ik het goed begrijp, gaan die 1e overmaat zuigerveren niet passen op de standaard zuigers? En zal je de 1e overmaat zuigers erbij moeten kopen?
Dat gaat het hem dan niet worden....
Trevor wist een adres (een Fransman) die de zuigers aan kan passen, zodat er zuigerveren van een Audi of een ander automerk in passen. Ik denk dat ik daar maar eens naar op zoek ga. Voorlopig goed het oliepeil in de gaten houden.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 dec. 2011 21:13 
Overmaat veren horen op een bijbehorende overmaat zuiger in een passend opgeboorde cylinder (honen alleen neemt niet genoeg materiaal weg). Ze gaan niet normaal werken in een standaard cylinder, ook niet als die is uitgesleten. Wat de meesten doen voor een CX is nieuwe veren op de originele zuigers in een licht gehoonde cylinder. Zelf nog nooit gedaan, maar zou goed moeten kunnen. Alleen nieuwe veren heeft weinig zin, die slijten niet meer naar de juiste vorm in een glad gesleten cylinder.

@Marcel : dat schijnt idd te kunnen. Als je weet welke veren kan je misschien ook eens met Marco praten, die heeft ook die diesel veren in een 500 gekregen, laatste wat ik hoorde liep die er nog steeds goed mee.

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 8 dec. 2011 12:41 
Er is nog een andere oplossing toepas baar.
Na veel meet werk blijkt dat alle zuigerveren nog aan de juiste maat voldoen. Ook na ruim een ton gelopen te hebben.
Tevens is de compressie ook nog goed. Uiteraard de cilinderwand moet dan ook nog goed zijn. En dat kan.
Dan is de vraag waarom er zoveel olie verbruikt wordt.
daar zijn twee oorzaken voor te vinden.

eerste oorzaak. Er is niet genoeg spanning op de drukveer die onder de olie schraap veren zit. Deze is terug te krijgen door het druk veertje bijna recht te buigen. Bijna, iets kromming moet er blijven. En dan de zaak weer terug monteren. En geloof me, het werkt.

Tweede oorzaak. Dat heeft te maken met de ontluchting van het blok. Er zijn vele GL en CX 650 blokken die rond rijden met twee ontluchtingen. Haal die kelk aan de zijkant van het blok weg. Olie verbruik gaat dan al gelijk naar beneden. Dan is er nog de lucht filter zelf. Vervang die elke 7500 kilometer. Liever nog om de 5000. Als deze dicht slaat door olie damp, dan zuigt het blok nog veel meer olie uit de carter.

Los je deze twee zaken op, dan is olie verbruik aardig in de hand te houden. Let op, 1 liter op de 1500 kilometer magje als normaal beschouwen.

Gebruik ook juiste olie, geen 5/w30 of nog dunner. Hierin worden ook veel fouten gemaakt.
Uiteraardt als ik de keuze had, monteer ik ook nieuwe zuigerveren. En die keuze heb ik niet, vandaar deze oplossing.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heb je vragen, mail dan naar marcobecker:zonnet.nl
En lees mijn verhaal: CX op auto zuigerveren ook eens door. Wie weet geeft dat nog leuke ideen. Ga dan voor audi A6 A8 zuigerveren.

Klik voor het verhaal de URL aan.

URL
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver TheGOoSTaD
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 dec. 2011 16:04 
Hoi Marco,

Zou je dit wat verder kunnen toelichten:

Tweede oorzaak. Dat heeft te maken met de ontluchting van het blok. Er zijn vele GL en CX 650 blokken die rond rijden met twee ontluchtingen. Haal die kelk aan de zijkant van het blok weg. Olie verbruik gaat dan al gelijk naar beneden.

of misschien een foto plaatsen? Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoeld.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 dec. 2011 17:27 
Ok, ik heb helaas geen foto.
Ik probeer het wel uit te leggen.
Het gaat om alle GL650 en CX650 blokken, en heel mischien een CX500E blok.

Deze blokken hebben allemaal een ontluchting achter op het blok zitten. Die zit boven de ontstekings opnemers. Dus de blokken met de diepe deksel achter op het blok. DUS NIET HET CX500 OER MODEL.

NU komt het, bij sommige CX en GL 650 blokken is er ook een kelk aan de rechter kant terug te vinden op het blok. In plaats van de inspektie dop. Op deze kelk zit ook weer een slang, en die gaat naar een T stukje. Dan heb je dus twee ontluchtingen op het blok zitten. Aangezien het vliegwiel onder deze kelk draait, spat deze veel olie op. Maar een 650 blok heeft veel meer verplaatsing van lucht in de carter, hierdoor wordt er meer lucht door die kelk heen geblazen. En deze lucht met olie komt op je lucht filter.
Dus haal kelk weg, plaats inspectiedop. En dop T stuk af.
Ik heb al vele GL650 blokken aan gepast, en het geeft zeker geen problemen of verslechtering.
Mocht je het dan niet begrijpen, helaas kan ik op dit moment geen foto's maken omdat ik geen 650blok met frame heb staan. Eind januarie heb ik dat wel, en alsje me een mail stuurt, dan zal ik persoonlijk hier op antwoord geven met foto's en al.
Gaat dus niet via de site, maar gewoon via de mail.
Marcobecker@zonnet.nl
Ik hoop dat je er iets mee kunt, en zie je het nog niet, mail me gerst.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 9 dec. 2011 21:22 
@marco

undefined:
eerste oorzaak. Er is niet genoeg spanning op de drukveer die onder de olie schraap veren zit. Deze is terug te krijgen door het druk veertje bijna recht te buigen. Bijna, iets kromming moet er blijven. En dan de zaak weer terug monteren. En geloof me, het werkt.

Ook ik zou mijn olieverbruik terug willen brengen. (ruim een liter op 1000km)
Loop je niet de kans dat de veer breekt?

Adiõs Globentr(pj)otter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 11 dec. 2011 21:22 
En aangezien ik zojuist ook een 650 heb gekocht hoor ik nu ook bij de potentieel belanghebbenden ....
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#15 | Geplaatst: 11 dec. 2011 22:07 
Een GL650i ? Dat is een nieuw type voor mij! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Zuigerveren 650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven