Er is nog een andere oplossing toepas baar.
Na veel meet werk blijkt dat alle zuigerveren nog aan de juiste maat voldoen. Ook na ruim een ton gelopen te hebben.
Tevens is de compressie ook nog goed. Uiteraard de cilinderwand moet dan ook nog goed zijn. En dat kan.
Dan is de vraag waarom er zoveel olie verbruikt wordt.
daar zijn twee oorzaken voor te vinden.
eerste oorzaak. Er is niet genoeg spanning op de drukveer die onder de olie schraap veren zit. Deze is terug te krijgen door het druk veertje bijna recht te buigen. Bijna, iets kromming moet er blijven. En dan de zaak weer terug monteren. En geloof me, het werkt.
Tweede oorzaak. Dat heeft te maken met de ontluchting van het blok. Er zijn vele GL en CX 650 blokken die rond rijden met twee ontluchtingen. Haal die kelk aan de zijkant van het blok weg. Olie verbruik gaat dan al gelijk naar beneden. Dan is er nog de lucht filter zelf. Vervang die elke 7500 kilometer. Liever nog om de 5000. Als deze dicht slaat door olie damp, dan zuigt het blok nog veel meer olie uit de carter.
Los je deze twee zaken op, dan is olie verbruik aardig in de hand te houden. Let op, 1 liter op de 1500 kilometer magje als normaal beschouwen.
Gebruik ook juiste olie, geen 5/w30 of nog dunner. Hierin worden ook veel fouten gemaakt.
Uiteraardt als ik de keuze had, monteer ik ook nieuwe zuigerveren. En die keuze heb ik niet, vandaar deze oplossing.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Heb je vragen, mail dan naar marcobecker:zonnet.nl
En lees mijn verhaal: CX op auto zuigerveren ook eens door. Wie weet geeft dat nog leuke ideen. Ga dan voor audi A6 A8 zuigerveren.
Klik voor het verhaal de URL aan.
URLVoor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html