Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

andere voorvork

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#1 | Geplaatst: 10 dec. 2011 20:34 
hallo mede cx'ers,

we zitten hier te kletsen over motoren en cx'en met cosmar en peter koffie, nu heb ik het natuurlijk ook over de mooie velg van de E

nu word er gezegt (en we hebben al bier op) dan als je echt alles omwisselt het wel kan, even voor degene die het niet snappen/weten; ik heb een gewone cx (nou ja een rat) en wil graag een velg van de E.

de vraag is dus; als ik de hele voorvork tot en met de kroonplaten omwissel, past dat?

groetjes werner (dalijk lekker hier de kroeg in naar; www.backtobasicband.nl )
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver toto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 dec. 2011 23:08 | Aangepast door: toto 
Ik heb ook 2 sets velgen liggen en liep dus tegen 'tzelfde probleem aan. De complete voorvork met kroonplaten gaat wel passen als ik me niet vergis, maar die heb ik nog niet. De achterbrug ben ik nog mee bezig, dat vergt ook enige aanpassingen i.v.m. de remmerij, asdikte en cardan. Project ligt nu even stil maar 't is wel de bedoeling om de Redbike van mooie wielen te voorzien.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 dec. 2011 10:22 | Aangepast door: Erik1 
Toto, aan de achterkant moet je nog meer doen denk ik want een E heeft achter een prolink vering. Hoe wil je dat aanpassen??

Misschien is spaakwielen een betere oplossing??

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 11 dec. 2011 12:27 
toto,

ik hoef geen achtervelg, alleen voor is genoeg (achterkant hangt straks tochweer helemaal vol zie je er niks van)

erik,
spaakwielen? op jou 50'cx is mooi maar veel poetsen

groetjes werner (was gisteren gezellig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver toto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 dec. 2011 16:18 
@ Erik. dat is nu juist 't leuke, met normale vering passend maken. probeer je't niet, weet je't niet.

@ Werner. in principe zijn andere kroonplaten genoeg geloof ik. bij de gewone is 't net 1 cm te smal.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 dec. 2011 14:41 
Beste,
Een voorvork van een E is te monteren op een GL en een CX oer model.
Neem wel de balhoofd platen mee.
Ik heb zelf een tijdje rond gereden met een CX oer, waarin een GL500 voorpoten zaten en een GL500 Voorwiel.

Dan de achter brug. Deze is uitwissel baar. Zeker als het om een 500 gaat.
Ik zou dan een hulp stuk op de achterbrug lassen waar de reatie stang aan vast komt te zitten.
Let ook op je rempotje.
Ook hier moet je zaken aan je frame lassen.
Dus het is te doen als je lef hebt.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver toto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 dec. 2011 23:34 
Tja, ik mot dis nog ff verder lassen, snijden, hakken en branden. Maar daarna heb ik wel wat leuks. 't Enige wat er momenteel aan mankeert is TIJD.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#8 | Geplaatst: 12 dec. 2011 23:40 
marco,

ik hoef dus alleen een voorkant, voor de mooie velg.
maar hoe zit het met de rest aan de voorkant? stuurkuipje, knipperlichten, teller-unit enzo... kan ik die ook gewoon de ouwe weer terughangen?of moet dat ook e-spul zijn?andere ophangpunten?

groetjes werner (op zoek naar de spullen)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 dec. 2011 10:04 
Oei, dat is een goede vraag,
Ik denk dat je hiermee wel in de problemen komt. Helaas ben ik nu niet tuis, en zou ik even kunnen kijken. Het zou mij niet verbazen als de rest namelijk zo over gezet kan worden.
Wel weet ik dat het stuurslot over gezet kan worden, en volgens mij ook de zekeringkast die het stuur zelf vast houd.
De rest durf ik zo niet te zeggen, ik weet dan honda veel maten doorzet op andere modellen. De tellergroep boven op de CX is makkelijk te monteren door eventueel zelf schets plaatjes te maken. Ook daar vermoed ik dat het zo te monteren valt.

Wat dus niet gaat is is dat je het stuurslot van de een over neemt en die dus ook gaat gebruiken. De bedrading van een CX500E is niet gelijk aan een CX500.

Dus, maar deze ideen die hier besproken worden, zijn voor mij ook een optie. Ik heb echter een test CX500C staan, waarin ik vele zaken uit probeer. Vermoedelijk ga ik dit ook uit proberen, want ik heb de onderdelen staan.
Dus wie weet.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 andere voorvork

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven