Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

symbool el schema lezen

Schrijver bertm
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 jan. 2012 21:15 
hallo hier een vraag van bert ik heb de cx aan het lopen , ( yess ) maar nu moet ik alle electra aansluiten en kom een raar iets tegen in het el schema van deze site
ik ben bezig met de knipperlichten en wou deze uitschrijven op een apart papier voor de duidelijkheid maar kom een soort connector tegen waar b.v. een oranje draad ingaat en oranje en zwart uitkomt .
nu vraag ik me af moet ik zien of die drie aan elkaar zitten ?
kan redelijk schema lezen maar dit weet ik niet heb voorbeeld bij gedaan
ik hoor graag als jullie iets weten alvast bedankt

Verwijder bestand #1

Schrijver dirk413
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 jan. 2012 22:00 
volgens mij is het gewoon een doorverbinding. dit bv bij de knipperlichten omdat deze universeel zijn en dus allemaal dezelfde kleur draad hebben.
groet

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 jan. 2012 23:14 | Aangepast door: Hansv 
Bert,

Mooi dat je de CX aan het lopen hebt.
Wat betreft de schema's hier op de site, dat zijn allemaal amerikaanse schema's, en die verschillen op punten van de europeese.

Het blokje wat je bedoelt is een connector, en het lijkt erop dat er drie draden aan elkaar zitten.

@Dirk: De draden van de knipperlichten hebben lichtblauw als kleur aan de ene kant, en oranje als kleur aan de andere kant. Het kan zijn dat de draden wel dezelfde kleur hebben, maar dan zou er officieel een klein "manchetje" in de juiste kleur om moeten zitten.

Het schema van een europeese 1978 CX kun je bv. HIER vinden. Niet dat het 100% foutloos is, maar de 99% haalt 'ie toch wel.

Harmony,
Hans.
( heeft laatst nog een foutje weggehaald uit het schema )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver bertm
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 jan. 2012 23:36 
hartstikke mooi man met dat knipperschema kan ik wat
als ie het doet hoor je van me ik vond het zo raar om van een "puls "kabel ineens naar twee draden over te gaan

Schrijver bertm
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 jan. 2012 12:29 
ok dat heb ik helder alleen nu zie ik bij de knipperlichten het knipper relais niet op de motor ik zie wel voor bij de koplamp ( in het echt dus ) een rond dingentje met twee connectoren en op schema zie ik er alleen drie bij de knipper relais en het 7 volt regulator kan het ook niet zijn toch ?

Schrijver Teto

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 jan. 2012 12:51 | Aangepast door: Teto 
Het ronde grijze aluminium dingetje met 2 ijzeren lipjes op een bruin plaatje en een zwart rubber hoesje in de koplamp is dus je knipperrelais.

De 7 volt regulator is voor je koelvloeistoftemperatuurmeter.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver bertm
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 jan. 2012 13:03 
ok ja dat is um alleen op het el schema zie ik toch drie draden ? en waar zit dan de 7 volt regulator ? doe er even een foto bij hoe het er nu uit ziet

Verwijder bestand #1

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 8 jan. 2012 16:28 
Bert,

Als ik het goed heb zit bij je "c" de 7-volt regulator onder de temperatuur-meter. Verstopt in het huisje tussen je tellers.

Dat ronde dingetjes is je knipper-relais. Dat er drie draden naar toe lopen op het schema? Dat is een extra "ground" draad, voor als je bv een ander knipperrelais monteerd. Die extra draad (groen) vindt je waarschijnlijk gewoon los terug in de koplamp.

Harmony,
Hans.
( heeft ook wel eens lopen/zitten zoeken )

Schrijver Teto

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 jan. 2012 16:34 
De groene draad hangt er voor Jan L. bij.
De 7 Volt regulator zit onder je tellers (als ie niet in je koplamp zit).

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver bertm
Gast 
#10 | Geplaatst: 8 jan. 2012 18:03 
ok ik heb het helder alleen nu het volgende de lampen branden wel maar knipperen niet en linksvoor knipper zit een duplo lamp ?? met dubbele draden , heeel raar deze vervangen door een enkele net als alle drie andere en van 21 Watt maar nu doet er niets meer , ik terug naar de basis
knipper relais aan de plus van de accu gemaakt in serie twee 21 watt lampen gemaakt, brand wel maar knippert niet en dat is raar want dat relais komt van een werkende andere cx , doe ik wat verkeerd ? die opstelling moet toch weken ? plus > relais > lamp >lamp > min , plus en min omgedraaid geen effect

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 jan. 2012 19:30 
Bert,

Zodra je te maken hebt met een fitting waar een duplo lamp in moet ( twee kontakten aan de onderzijde van de lamp) heb je een amerikaanse uitvoering te pakken. (meestal dan)
Dioe tweede draad die dan naar die fitting gaat is voor de 5-Watt "running light"

Je test opstelling is ook een beetje verkeerd, denk ik.

Plus---relais---Lamp 1 parallel aan lamp 2---Massa

Dat zou moeten werken. Let op: het relais moet wel goed aangesloten zijn.
er zit een Elco in, en die werkt goed als 'ie goed is aangesloten.

Harmony,
Hans.
(kijk naar het knipperschema)

Schrijver bertm
Gast 
#12 | Geplaatst: 8 jan. 2012 20:01 
er staat een L en een B inderdaad op knipper relais en inderdaad heb ik de opstelling verkeerd maar had eerst een lamp dat zou dan toch hebben moeten werken ? word aan gewerkt
zal schema nog eens doorkijken

Schrijver bertm
Gast 
#13 | Geplaatst: 8 jan. 2012 20:11 
yesssssssssssss
ik heb um aan het knipperen , ik dombo had inderdaad zoals hans zij in serie staan nu in parralel werkt ie als een lier nu kan ik dit overzetten naar de motor, draden volgen en aansluiten , moet lukken , heren alsvast dank !!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 symbool el schema lezen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven