Beste forum/cx500 liefhebber genoten,
Of gewoon hallo..
IK heb me een aantal dagen geleden voorgesteld omdat ik sinds afgelopen zaterdag een cx500 eigenaar ben en toen liet ik doorschemeren dat die niet helemaal lekker loopt. Ik heb de verhalen over de stator en de ignitech gelezen en dat zou het best wel eens kunnen zijn.
Aangezien ik nu in het gips zit met mijn rechterhand omdat ik gisteren mijn duim gebroken heb (het botje net boven de pols, middenhandsbeentje naar de duim toe) heb ik genoeg tijd om eens de cx500 goed te leren kennen en onderhanden te nemen.
Dus in de woonkamer geplaatst om alles er een voor een er af te kunnen halen, omdat die van mij 27000km heeft gelopen in 28 jaar (wat ik niet geloof) vervang ik denk ik zowiezo de stator (heb de foto reportage gezien, super goede uitleg thx alvast daarvoor) omdat dit een bekend probleem is als ik het zo lees.
Mijn achtergrond van motors is niet super dus ik hoop dat mijn newbie vragen serieus genomen worden en ik niet "te" hard wordt uitgelachen. Door de feedback probeer ik dan zoveel mogelijk te leren.. (ik heb nog maar 1 jaar motor ervaring YZF 750 en gelukkig ging ik met dat ding na 5 dagen op mijn bek i.p.v 4 dagen met deze. Die heb ik toen ook helemaal zelf gemaakt maar daar houd het dan ook bij op.. was meer van de fiets dan de brommers)
Goed ik ben bezig en stuit tegen het volgende probleem of ik noem het probleem 1:
Ik schoef het luchtfilter eruit maar het is helemaal zeik nat van de benzine. Wat kan dit zijn?
Alvast bedankt en mocht ik weer iets tegen komen plaats ik het hier