Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Overlopende carburateur.

Schrijver Janxx
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 feb. 2012 21:54 
Wie weet wat de reden is van de overlopende carburateur van mijn CX.
Alle afdichtingen incl. vlotterpennentje gereviseerd. Lekkage aan de rechter vlotterkamer.

Schrijver Luclubberts

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 feb. 2012 23:01 
De vlotter blijft of hangen of staat verkeerd afgesteld ( te hoog).

gr. luc
Degene die weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niet weet dat hij niets weet. I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way. So I stole a bike and asked for forgiveness

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 feb. 2012 23:10 
scheurtje in koperen ontluchtingspijpje in vlotterbak?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 feb. 2012 23:53 
Heb ik ook een tijdje gehad, waarschijnlijk een vuiltje (zandkorrel?). Tijdens het rijden geen probleem, maar bij stilstand liep die over. Dus met de kraan dicht/open geregeld. Is bij mij vanzelf overgegaan.

Groeten Henk.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#5 | Geplaatst: 1 maart 2012 01:24 
hallo jan,

kan ook 't veertje lam zijn, heb ik ook bij 1 van mijn cx'en. Draai gewoon m'n benzinekraan dicht als ik hem wegzet

Groetjes werner (nog anderhalve nacht werken)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 1 maart 2012 08:41 
Mijn vraag is waar komt de benzine uit .anders kan ik hierop geen antwoord geven wat het probleem is
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 maart 2012 12:15 
Vlotternaald reviseren heeft niet zoveel zin. Schoonmaken en heel goed kijken of het rubber geen inkepingen heeft. Bij geringe twijfel vervangen. Revisiesetje is bij Roukema ongeveer 17,50 euro, dacht ik zo uit mijn hoofd.
Bij mij was het laatst een klein "aankoekvliesje" uit de benzineslang wat niet langs de vlotternaald wilde. Waarschijnlijk ruikt Erik1 zijn garage nog steeds naar benzine...

Succes!
Willem
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 maart 2012 13:23 | Aangepast door: Erik1 
"Waarschijnlijk ruikt Erik1 zijn garage nog steeds naar benzine..."

Valt mee, ik heb de benzine als vloerverwarming gebruikt

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 maart 2012 22:52 | Aangepast door: brinkcx 
Met zoveel manieren om een carburateur te laten overlopen moet je er toch uit kunnen komen ! Laat eens horen wat er uiteindelijk uitgekomen is.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Janxx
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 maart 2012 09:08 
Alvast bedankt voor alle adviezen ga er volgende week mee aan de slag. Het resultaat/oplossing horen jullie zo spoedig mogelijk. Nogmaals dank..

Schrijver Janxx
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 maart 2012 20:47 
Beste CX-ers,
Nogmaals dank voor de reactie, adviezen enz. Brinkcx had gelijk, het koperen pijpje in de vlotterbak was van onder tot boven gescheurd. Dit werd pas duidelijk na fijn schuren van het pijpje, het was een soort haarscheurtje. Maar hoe repareer ik dit. Is het pijpje te vervangen, kun je het solderen of zijn er andere mogelijkheden?
Alvast weer bedankt voor de informatie.
Wordt vervolgd..

Schrijver Janxx
Gast 
#12 | Geplaatst: 8 maart 2012 18:26 
Beste CX vrienden het probleem is opgelost het was een lekkende ontluchtings/overlooppijpje in de vlotterkamer. Hartelijk dank voor alle tips. Pijpje gesoldeerd. Nog even een opmerking de carburateur revisieset van Roukema is niet echt bestand tegen benzine hij zwelt behoorlijk op. Zelf maken van Viton is beter.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Overlopende carburateur.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven