Je zou het bijna niet geloven, maar het kan. Het is mogelijk, om met een heleboel kracht, kennelijk, de bougie er scheef in te draaien. Hoe ik dat weet?
Ik heb 'em er net uitgedraait.
De nieuwe aanwinst heeft wat ontstekings problemen rechts. Eerst maar eens de boiugie eruit, voordat ik aan andere dingen begin. Bougie sleutel erop en ...... niets.
Muur en muur vast. Met heel veel kracht, bijna meer als ik durf te gebruiken, ja, iets gaat 'ie los.
Het heeft minstens een half uur geduurt voordat ik de bougie, steeds een kwart slag draaien, en dan weer opnieuw de sleuten verdraaien, en weer een kwart slag draaien, er uit had. En zwaar dat het ging !!
En toen was ook duidelijk waarom het ding zo vast had gezeten. Volgens mij is 'ie er gewoon scheef ingedraait.
Bij doormeten gaf de bougie een weerstand van 7,13 K, en da's wat hoog. Het lukte niet om een andere, een X24ES-U , in plaats van de zojuist eruitgehaalde 24ESR-U, recht er in te draaien. Dan maar iets scheef. De laatste halve centimeter begon al erg zwaar te gaan, dus maar stoppen voordat ik meer sloop.
Maar toch ....
Accu erin, en even kijken wat er gebeurt.
Motor start, met een mooi geluid, en zowel links als rechts worden de uitlaat bochten warm. Beide cilinders doen het !
Maar wat is nu wijsheid ?. Bougie er met geweld verder indraaien ? 'k Denk het niet. Een andere optie is natuurlijk om de kop te vervangen......
Harmony,
Hans.
( met zorgen aan z'n kop )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken