Nu ik een tweede CX heb, die ik minimaal in een rijdende staat wil terugbrengen (gaat vast wel lukken) kom ik een aantal dingen tegen die ik nog niet eerder bij het handje heb gehad.
Zo ook vastzittende remmen. Na het inknijpen van de voorrem, staan de remmen muurvast. Frans wees me er op dat dit kan kliggen aan een verstopt /vervuild terugloop gaatje. en het heeft daar alle schijn van.
Reparatie is mogelijk, maar bepaalde onderdelen, zoals een ring onder het potje, zijn bijna niet meer te krijgen.
Zoekend op internet kwam ik uit bij CMSNL. En omdat ik toch dingen anders doe als anderen keek ik ook bij een CB550. Ook daar geen onderdelen voor een honda rem-toestand.
Maar wel een "Non OEM replacement" een niet standaard maar wel functioneel reserve onderdeel. De vraag is weet iemand of het past ? Voor slechts 39,50 een nieuw stop-ding op je fiets.......
En tenslotte is er ook "Non OEM replacement" CDI, en "Non OEM replacement" bobines, en..... etc. Dus waarom niet?
Deze hier dus Geeft misschien een helehoop minder gedoe, met diverse onderdelen, dingen die bijna niet te vinden zijn etc .
Harmony,
Hans.
( heeft wel vaker "brain-waves" - best wel lastig )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken