Vanmorgen ben ik, na een nacht lang moed verzamelen, maar eens verder gegaan met het loshalen van alle noodzakelijke zaken aan de zwarte CX.
De uitlaat rechts ging er, na enige aandrang van wat hamers, en wat hefboomwerking met een balkje, af.
Om de radiatorkap te kunnen verwijderen moesten ook de val-beugels eraf, dus die liggen nu opk los er naast.
Het koelwater aftappen ging bijna fout, maar de 19mm dop die erop zat liet zich gewillig losdraaien. Het rubbertje daaronder is helemaal vergaan, dus dat staat op m'n lijstje
De inlaatzijde heeft 1 boutje wat nog niet los wil, het andere is wel los. De boutjes van de koelvloeistof-pijp zijn los, evenals het boutje achteraan, waar het 'schermpje' mee vast zit.
De radiatorkap zelf gaf problemen, en uiteindelijk heb ik het plastic rond de laatste schroef, die echt niet wilde, losgefreesd met een dremeltje. Daarna was de bevestiging van kop aan sub-frame ook vrij snel los.
Ik heb dus eigenlijk alles los , op de vier bouten in de kop na. Uit de kop-pakking wissel van 'Angel' (CX650E) destijds weet ik dat je de kop eraf kunt halen zonder het blok uit het frame te halen. Maar als ik het zo bekijk zit het waterpijpje het verwijderen van de kop in de weg.
Hoe nu verder?
Waterpijpje uit het thermostaat huis loshalen of niet?
Blok eruit halen om een en ander sneller/eenvoudiger te doen, of niet?
Harmony,
Hans.
( die toch hele rare dingen aan deze zwarte ziet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken