Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Bevestigingsbouten lam....

 
Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 maart 2012 22:56 | Aangepast door: Jan van Wilma 
Bezig met het blok van Charel zijn C. Alles weer voor elkaar maar nu zijn 2 bouten lamgedraaid waar het blok aan vast hangt. Betreft 2 M8 bouten die in het blok zelf verankerd zijn. M10 is geen optie, omdat die te groot voor de motorsteunen zijn. Iemand riep "kneedbaar metaal" (zoiets als vloeibaar hout). Is dat iets of zijn er andere suggesties om dit probleem op te lossen?

groet Jan van Wilma
Stoker

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 maart 2012 23:08 
helicoil plaatsen?
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2012 23:48 | Aangepast door: sieds 
Helicoil Jan,



HELICOIL

CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2012 00:14 
Jan,

M8 voor ophanging in motorblok? Exact welke bedoel je?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2012 10:49 | Aangepast door: Marcel Gosselink 
Ben ook benieuwd welke bouten je bedoelt. Volgens mij zijn er geen M8-bouten voor de ophanging die in het blok verankerd zitten. En ik heb het blok er al heel wat keren onder vandaan gehaald.

Groet, Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 maart 2012 15:30 
Bij cmsnl.com gevonden. Bout voor in het blok (item 16, 9270010090, bolt stud 10x90) De moer achter in het blok (item 13, 9403010000, nut hex 10mm)

Verder zou ik het ook niet weten, de verschillende onderdelen zijn gewoon verkrijgbaar.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 maart 2012 16:10 | Aangepast door: Honkie Tonkie 
Jan, is het misschien de bout, die door het blok gaat en alleen maar een moer aan de motorkant heeft? Die daar in een soort gleuf valt, waardoor die niet mee kan draaien?
Ik heb daar een keer moeite mee gehad, omdat de rand van de gleuf afgebroken was.
Er zit dus alleen aan het eind een draad en de rest is glad!

Gr. Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 maart 2012 17:59 
Ik denk, zo uit de bechijving van Jan te lezen, dat het gaat om de twee M8 bouten die door de voorste motorsteun lopen, in de cilinder koppen.

Dan is de oplossing : Helicoil. Zoveel ruimte heb je niet om iets anders te doen, denk ik.

Harmony,
Hans.
( heeft ook her en der wat los liggen aan een CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 maart 2012 21:44 
Beste mensen, dank voor de vlotte en ruime reacties. Het woord "helicoil"was dat wat ik zocht, ik wist het niet meer....De laatste reactie van Hans was de juiste, om die twee ging het inderdaad. Ik ga er mee aan de gang en laat weten hoe het uitpakte.. Nogmaals dank. Groet Jan van Wilma
Stoker

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 maart 2012 15:52 
Hoi Jan,

je hebt de oplossing, mooi, maar

>de twee M8 bouten die door de voorste motorsteun lopen

dat is M10 fijne draad. Een standaard M10 helicoil kan wel, maar dan ook een standaard m10 bout gebruiken.

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 21 maart 2012 11:02 
ik heb al 'ns m10 fijne draad opgetapt naar standaard m10 met goed resultaat.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 21 maart 2012 22:32 
ja, maar dan krijg je draad in de oude draad, dat lukt wel, zeker in alu. Maar dan wel met de sterkte van een Hema appeltaart
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver toto

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 22 maart 2012 18:59 
Onderschat de sterkte van 'n hema appeltaart niet.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 25 maart 2012 00:15 
Nou ik ben de "draad" ff kwijt.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver Jan van Wilma

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 9 april 2012 22:06 
Vrienden, de draad marcheert weer. De Helicoil is keurig geplaatst.

Dank voor de tips, ik kan de draad weer oppikken!!!
Stoker

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Bevestigingsbouten lam....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ MAST ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven