Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Persoonlijke hulp gevraagd bij het sleutelen

Schrijver Winske
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 maart 2012 09:10 
Hallo allemaal

Sinds mei 2011 ben ik lid van dit forum, en heb er heel veel aan. Ik heb vroeger veel gereden op mijn motor maar mijzelf nooit verdiept in de techniek. Dus het sleutelen liet ik aan anderen over. Nu wil ik proberen, dit later zelf te gaan doen met behulp van iemand van het forum die bij mij langs kan komen.
Na 13 jaar geen motor meer gereden te hebben( mede door motor ongeluk van mijn man), is mijn cx (500 c uit 82)vorig jaar met behulp van iemand anders een paar keer op de weg geweest en genoot ik als vanouds weer met volle teugen en besefte hoeveel ik dit heb gemist. Nu de zon weer begint te schijnen komen ook weer de kriebels. Ik heb een andere uitlaatsysteem gevonden op marktplaats en dacht die even eronder te plaatsen met behulp van een vriend. Maar voordat ik dat ging doen dacht ik ach eerst nog even een rondje rijden en hem even laten brullen, schoonmaken en aan de gang. Totdat hij voor mijn huis stond en ik erachter kwam dat hij koelvloeistof lekte. Na veel zoeken op het forum ben ik eronder tussen achter gekomen dat het te maken heeft met het waterpomphuis. Of het nou een keerring,mechanische seal of met de weeping hole te maken heeft ik zou het niet weten. Hij heeft wel 13 jaren stil gestaan. Ik heb een link gevonden die vrij duidelijk is en bij de aansluiting van de waterpijp lekt hij bij de onderste schroef (O ring?)en ook in de buurt van de weeping hole. Ik hoop dat jullie de link kunnen openen.
http://globalcxglvtwins.hostingdelivered.com/viewtopic.php?f=17&t=525
Ik ben nog steeds een leek met sleutelen en wil vragen of er iemand is die mij zou kunnen helpen, zodat ik mijn motor leer kennen en later zelf dingen zou kunnen vervangen. Dan bedoel ik ook de simpele dingen als oliefilter luchtfilter enz. Dit hoeft natuurlijk niet gratis maar ik heb het ook niet erg breed. Anders had ik hem allang naar een motorzaak gebracht. Ik woon zelf in Hoorn. Is er iemand die mij zou willen helpen en daar ook echt zin in heeft. PLEASE . Vanwege mijn werk kan ik om het weekend en op sommige dagen als ik vrij heb door de weeks. In eerste instantie zou ik het al fijn vinden als er iemand is die even naar mijn motor zou willen kijken . ik wil juist graag iemand van het forum omdat de meesten van jullie de cx van haver tot gort kennen.

Ik wacht de reacties in spanning af.
Groetjes Winnifred

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 23 maart 2012 12:54 
Beste Winske,

Ik help mensen via de mail vaak al een heel eind verder.
Toch kan het voorkomen dat je er niet uit komt, of het niet ziet zitten. Vaak geef ik de optie via de mail dan wel aan. Mocht je het blok er uit willen halen en naar me toe brengen, dan repareer ik dat blok terwijl je er op wacht. Vraag wel van te voren eenprijs opgave aan. Ik ben niet duur, maar doe het niet voor niets.
Mailen kost je niks, en mag altijd.
Wie weet heb je hier wat aan.
Onderdelen heb ik altijd op voorraad, om de hele klus in één keer in orde te maken.

Mail gerust, en dat geld ook voor een ander.

Groetjes Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 23 maart 2012 12:59 
Middag Winnifred.

Als jouw werk het toelaat kun je proberen om op vrijdag 6 april naar schagen te komen. Naar de stamtafel. Het is niet zo ver om te rijden en zelfs nog een mooi ritje. Daar zitten genoeg cx-ers die met plezier jouw motor willen bewonderen. Zij zullen je ook wat tips kunnen geven waar je op kunt letten met onderhoud en kleine reparaties.
De groep daarboven is groot genoeg dat iemand jouw verder kan helpen.

Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 maart 2012 21:27 
Hallo Winnifred.

Als je in de history zoekt vind je ook dat dit probleem al eens eerder aan de kaak gesteld
Toen de motor voor je huis stond te lekken had hij toen al gelopen ??
en het lekken is dat veel of weinig ??
het zou zomaar kunnen zijn dat de seal een beetje is gaan wijken door het lange stilstaan als het lekken maar een weinig is ga dan gewoon kilometers maken en hou het koelvloeistof peil in de gaten
misschien heb je geluk en houd het op als de motor weer een tijdje gedraaid heeft
als het lekken te erg is zal het waarschijnlijk een nieuwe seal worden

maak eens een foto van de lekkage dat geeft meer duidelijkheid dan een verhaaltje

gr Arnold

Schrijver Winske
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 maart 2012 20:16 
Bedankt voor jullie reacties.

Marco
Ik ben nu eerst bezig om mijn uitlaat systeem weer in orde te krijgen. heb het oude er nog niet af maar begin is er. Ik durf nu nog niet het blok los te halen, ik ben bang dat ik iets stuk maak. Als het nodig mocht zijn en andere dingen helpen niet dan neem ik contact met je op oke???.

Cosmar
Helaas zit mijn uitlaatsysteem al gedeeltelijk los, en met die koelvloeistof lekkage had ik het ritje naar schagen niet willen riskeren. Helaas moet ik 6 April werken anders had ik evengoed langs kunnen komen met de auto.Jammer want ik weet zeker dat ik vast al iets wijzer was geworden en het was ook gelijk een leuke kennismaking geweest. Misschien een volgende keer dat het wel lukt om erbij te kunnen zijn.

Arnold

De history had ik al doorgelezen en daar heb ik ookl veel aan gehad. Toen mijn motor stond te lekken had ik daarvoor ongeveer 2 kilometer gereden. En de motor liep nog toen ik voor mijn huis stond. Toen ontdekte ik ook het lekken op het blok en op de grond lag ook een plasje. Ik zie voornamelijk druppels bij de onderste bout bij de waterpijp ( daarom dacht ik misschien aan O-ring)en straaltjes die uit de buurt van de weeping hole komen.?(denk ik) en ja vermoed ook dat het misschien de seal is maar hoop eigenlijk dat het alleen de keerring is(Heb ik dat goed of niet ) Sorry heb helaas nog geen foto en ook nog niet zoveel verstand ervan. Als ik het uitlaatsysteem weer in orde heb zal ik nogmaals een keer er mee gaan rijden en even in de gaten houden hoeveel vloeistof hij verbruikt want ik heb daar niet echt goed op gelet nu.

Wordt vervolgd dus........

Groetjes Winnifred

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Persoonlijke hulp gevraagd bij het sleutelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven