Op mijn zwarte project-CX zijn een aantal dingen niet helemaal in orde. Vandaar ook "project" CX. Zo zat bijvoorbeeld de koppelingskabel wat vreemd op de koppelingshendel.
Beter kijkend zag ik ook waarom: het stelboutje waar de kabel doorgaat zit doorgaans in de handel geschroeft, maar hier was van die schroefdraad een stuk afgebroken.
De gewone manier is: andere complete schakelset links bestellen bij Toto of Marco of wie dan ook, koplamp kap open, en hele spul met draadboom en al vervangen. Maar kan het niet anders??
Ik had nog drie oude CX-C/Silverwing koppelings-hendels liggen, met een verkeerde connector. Daarvan heb ik bij eentje de schakelaars voor Links en Rechts knipperlicht (L / R) en Passeerlicht (P)eruit geschroeft. Blijft over: een lege onderschaal.
Ook de onderschaal van de defecte hendel genomen, en ook daar de schakelaars uit gehaald.
Schakelaars in de goede onderschaal geplaatst, schroefjes vast, schakelset plaatsen, koppelings kabel inhaken en klaar. Kwartiertje werk, en geen gedoe met koplamp omhulling of kabels die weer anders gaan.
Het scheelt natuurlijk wel dat de schroefjes los wilden gaan, anders ben je toch een tijd bezig.......
Harmony,
Hans.
( leuk klusje voor de zondag middag..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken