Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

plakkende voorrem

Schrijver Robin de Jong
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2012 11:49 
ik heb een probleem met het blijven hangen van mijn voorrem. Ik kan een aantal malen remmen en heb dan geen probleem. Soms blijft hij hangen en na ontluchten is het weer verholpen. Ik weet dat het een gesloten systeem is en ergens iets niet naar behoren werkt.
Weet iemand hier een oplossing voor en misschien heeft diegene dit zelf ook aan de hand gehad

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 maart 2012 12:25 | Aangepast door: kuipwillem 
Hallo Robin .Welkom hier bij de cx club .Ik zie dat je al 30 min Lid bent en nu al antwoord .Als je ook je woonplaats vermeld dan kan het best zijn dat iemand die in de buurt woont er even naar kan kijken. Maar klik even op "Techniek" en dan zie je bij aandrijving; voorrem staan en kan je je probleem misschien zelf oplossen .Gr Wim

Schrijver Robin de Jong
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 maart 2012 13:38 
wim bedankt voor de snelle reactie, ik ga er even kijken.

mijn woonplaats is Julianadorp

gr robin

Schrijver Jottum

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2012 12:40 
Heee een Noord Hollander. Welkom! Voel je vrij om de stamtafel in Schagen te bezoeken. Iedere eerste vrijdagavond van de maand. Hou de aankondiging in de gaten! Ik hoop je de hand te kunnen schudden op 6 april!

Willem
Hoe moeilijk kan het zijn?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2012 13:06 
Mooi verhaal, op internet.

Loop in jouw geval ook even de remleidingen na, en kijk of er geen vuil in de rempotje zit. Ik zou als ik jouw was alle leidingen uitblazen, en de remcilinder uit elkaar halen.
Ik lees namelijk iets waar ik niet zo vrolijk van wordt.

Lees, jouw tekst: Soms blijft hij hangen en na ontluchten is het weer verholpen.

dat houd in dat de olie niet terug kan stromen. En dat is gevaarlijk. Bij extreem temperatuur verhoging kan het voorwiel vast gaan lopen zonder dat jij remt.

Tip, maak volgens mijn verhaal alles schoon, en doe dan het volgende.

Laat rempotje open, en druk de remklauw eens naar binnen. Dat kun je doen door je voet er op te zetten. Eigelijk moet je even iemand hebben die help. Je moet namelijk wel kunnen zien dat de olie terug stroomt het potje in. En dat is heel belangrijk. Lukt dat niet, dan is de remcilinder vuil / kapot of er zit troep in de remleiding.

Dat laatste is mij ooit eens overkomen. En na lang zoeken heb ik besloten om andere leidingen er op te zetten. En probleem was opgelost.

Dus controleer of de olie terug stroomt je rempotje in.

Groetjes Marco.

Marcobecker@zonnet.nl
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Robin de Jong
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2012 15:50 
bedankt voor de tip, gisteren gebeurde het inderdaad zonder te remmen. Ik ga er mee aan de rit
gr robin

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 plakkende voorrem

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven