Nou....
Vorige week vrijdag een testrondje gemaakt met de gerepareerde Zwarte Zwerver. Thuis gekomen weer weggezet, en pas vandaag weer eens naar gekeken.
De temperatuur meter van de zwarte deed het niet. Vanmorgen alles getest, en alles in orde. Maar dacht ik, had ik nou wel voldoende koelvloeistof erbij gedaan. Nee dus.
Bijgevuld. Even de KillSwitch aangezet, en heel even laten doorlopen op de startmotor.
KillSwitch terug gezet, klaar.
Mooi. Zou de temperatuurmeter nu werken? De beste manier daarvoor is : Starten, en een test rondje maken.
Pak aan, helm op, starten.
Nee dus. Startmotor draait gewillig rond, maar niks. Accu vervangen door die van de "Rakker". Niets. Bougies wel drijfnat. Links schoongemaakt, start: niets, rechts schoongemaak, startt: niets
Maar na een heel tijd heen en weer proberen ineens
'BENG!!' en verder niets. Een donderslag extra was er niets bij en mijn oren tuutten ervan.
Heeft iemand enig idee? Bij de eerste pogingen al verzopen? en de rest een gevolg daarvan?
De accu van de "Zwerver" staat nu weer aan de Optimate, verse krachten op te doen. De accu van de "Rakker" is weer terug geplaatst, en ik heb een 12-15 km gereden om een beetje weer bij te laden.
Maar wat er nou aan de hand is?
Harmony,
Hans.
( mensenlief, wat een knal was dat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken