Als je het slot niet meer vertrouwd: neem het schema erbij. Daar staat min-of-meer duidelijk hoe het slot schakelt. Zorg er wel voor dat je weet waar welk contact zit. Dit is te herleiden met de origine stekker die op het slot aansluit.
Rood, bijv, is accu en zwart is altijd 12 volt na contactslot.
LET OP:
Onderstaande geld alleen voor contactslot CX500 z , A en BKijkend naar de connector, de pootjes van de contacten wijzen naar je toe, de sleutel is aan de bovenkant, dan zijn de aansluitingen als volgt:
Bovenste rij, van links naar rechts:
L - Bruin/Wit > Verlichting
M - Zwart/Wit > OFF/Killswitch
R - Bruin > Parkeerlichten
Onderste rij, van links naar rechts:
L - Zwart > 12V. Na contact slot
M - Rood > Accu via hoofdzekering
R - Groen > Massa
In de stand "OFF"
Zwart/Wit met Groen verbonden, CDI is aan massa gelegd, kan niet starten.
In de stand "ON"
De spanning van de accu , Rood, wordt doorgegeven aan de rest van de CX, via de Zwarte draad, EN Bruin en Bruin/Wit zijn aan elkaar verbonden. (verlichting)
In de stand "P"
Zwart/Wit met Groen verbonden, CDI is aan massa gelegd, kan niet starten, EN de accu is direct doorverbonden met de parkeerlichten op Bruin.
En zo schakelt een CX500 zAB slot.
Harmony,
Hans.
( het is niet simpel, maar werkt wel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken