Ik heb het volgende probleem met mijn cx.
Met belaste motor loopt ze slecht (%*).
Wat er al gebeurd is en ook 500km goed ging.
Het blok heeft een beurt gehad waarbij de kleppen gesteld zijn en de carburateurs nog eens nagekeken (op sjk de carbs ook weer afgesteld). Daarna heb ik de cdi vervangen voor een ignitech, daar ook bobines bij gekocht en geplaatst, de bougiedoppen vervangen voor nieuwe (dealer), nieuwe bougies.
Stationeer liep het niet zo lekker dus de eerste 2 tankbeurten carbcleaner toegevoegd. (2 maal 200km). choke uittrekken starten en lopen.
3e tankbeurt, 100km gereden en de motor begint in te houden en te sputteren. Komt gewoon niet vooruit.
2 dagen later, choke uit starten en lopen. Langzaam choke terug en blijft lopen, helm op straat in en de motor komt gewoon niet vooruit en blijft met weinig gas afslaan.
Bougies van kant gewisseld, als ik links de dop los haal blijft de motor doorlopen zonder verandering (ik hoor de vonk wel tikken tussen dop en kleppendeksel. haal ik rechts de dop los slaat de motor meteen af.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Cosmar (500km is te weinig op een cx)
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.