Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Back in business

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2012 15:24 
Hoi Allemaal!

Sinds september vorig jaar zat ik in het buitenland, en stond m'n geliefde CX (ik noem haar Rhonda ;) op stal. Toen ik haar in vorig jaar instopte, startte ze moeilijk en was er geen compressie meer op de rechter cilinder.
Nu ben ik sinds een week terug in België, en sta ik te popelen om aan een grootscheepse restauratie te beginnen.

De bedoeling is om de moto volledig uit elkaar te halen en stukje bij beetje weer in elkaar te steken. 't Is de eerste keer dat ik zoiets ga doen, dus ik hoop hier regelmatig wat nuttige info en tips en hulp te kunnen vinden, evenals inspiratie voor originele ideeën.

Een zoektocht op google bracht me ook bij http://www.vanengelenhoven.net/ en die Erik zou hier ook ergens moeten rondhangen, klopt dat? Wat hij daar met die cx doet, met dat zweefzadel en de metallic groene tank en klepjes, dat vind ik prachtig, zoiets zou ik ook wel willen kunnen.

Voila, de kop is er af, of toch online al. Hoog tijd om mijn handen echt vuil te gaan maken. Iemand al meteen tips vóór ik aan de grote ontmanteling begin?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 april 2012 18:39 
Dat is Erik1.

Veel succes en plezier met de restauratie!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2012 19:52 
Heey Koen,

Inderdaad ik hang hier regelmatig en tussendoor rond op de HondaCX500.nl site. Wat leuk dat je mijn site gevonden hebt en nog leuker dat je zo enthousiast bent over mijn motor. Hoewel die nog helemaal niet af en naar mijn zin is blijft het voor mij toch ook wel de meest favoriete motor.

Ik denk dat je al wel een en ander aan technische gegevens hebt kunnen vinden op mijn site. Mocht je nog meer willen weten stuur me dan maar een PB (persoonlijk bericht) op deze site.

Helaas ontbreekt mij de tijd om je te helpen met de verbouwing van jouw motor, als ik meer tijd had gehad dan waren mijn motoren allemaal al in top conditie... maar helaas.

Suc6 met je motor.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 19 april 2012 12:36 
Hoi Koen,

Belangrijkste tip: sleutel met een onbezwaard gemoed, dan komt het goed.

Ieder keer als je op de één of andere manier vastloopt, plaats dan een bericht op het prikbord of zoek even hier. Dan komen de tips vanzelf.

Mijn CX loopt ook slecht, maar maakt ook lawaai. Waarschijnlijk een kapot big end lager. Wordt waarschijnlijk een ander blok.

Succes,

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#5 | Geplaatst: 19 april 2012 13:54 
Alright, bedankt allemaal!

Erik1, blij dat ik je gevonden heb, er zullen ongetwijfeld nog vragen komen waar jij me zeker mee kan helpen. Als ik je af en toe kan raadplegen via PB, dat zou fantastisch zijn.

Coen, die tip van je ga ik zeker ter harte nemen. Op't gemak en zonder stress, het moet tof en relaxed blijven. 's Avonds wat sleutelen met een pintje in de hand Wat vandaag niet af is, doen we morgen wel.

Alle, ik ben er klaar voor. Ik hou jullie op de hoogte!

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 juli 2012 13:44 | Aangepast door: Koen Verrecht 
Bon, we zijn ondertussen weer een hele tijd verder. Sinds een goeie twee weken ben ik wel degelijk in actie geschoten. Ons Rhonda ligt momenteel helemaal in stukken en onderdelen gedemonteerd.

Eerst en vooral wil ik graag JiMi bedanken! Jouw site is al van onschatbare waarde gebleken! Echt fantastisch wat je daar bijeen geschreven en gefotografeerd hebt, merci merci Hopelijk heb ik er evenveel aan bij de opbouw.

Demontage ging behoorlijk vlot, maar nu komt dus het echte werk. Het lijkt me een logische eerste stap dat ik met het kader begin. Enkele vraagjes:

- In navolging van Erik1 en anderen, wil ik graag mijn frame inkorten net achter de achtervering. Kan/mag je dat gewoon afslijpen en dichtlassen?

- Ik zou het geheel ook wat willen verlagen, toch zeker achteraan. Doe ik dat gewoon met kortere veerpoten, of hoe gaat dat in zijn werk?

- Moet er nog iets speciaal gebeuren met het frame (en andere onderdelen) alvorens ik ze laat herspuiten? Anti-roest behandeling ofzo?

- Is er ergens een site waar ik makkelijk (originele) onderdelen kan vinden? Ik denk bijvoorbeeld dat het heel handig zou zijn als ik alle elektriciteit gewoon nieuw kan insteken (nieuw kabelboom met alle aansluitingen?) en ook alle rubbers enzo.

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 juli 2012 23:34 
Ondertussen ben ik de antwoorden op vragen 1, 3 en 4 al te weten gekomen. Achter bekeken misschien niet zo'n heel nuttige vragen gebleken, excuses voor de 'forumvervuiling'

Over het verlagen (vraag 2) ben ik er nog wel niet uit, kan iemand me daar meer info over geven? Alvast erg bedankt!!

Schrijver Koen Verrecht
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 aug. 2013 14:19 
Hoi, alweer een hele tijd geleden dat ik hier nog gepasseerd ben!
Ik ben ondertussen (nog steeds) bezig met de restauratie van mijn cx500, en ik wil graag van die 'platte' cilinderkoppen op m'n motorblok zetten. Ik kan me herinneren dat ik dat hier een hele tijd geleden eens gezien heb, op dit forum. Maar nu vind ik het ze niet meer terug. Het betreft een plattere, vlakkere versie van de originele cilinderkoppen. Degene die hier toen gepost waren, waren ook zwart van kleur. Weet iemand wat ik bedoel, en waar ik dat zou kunnen vinden?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Back in business

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven