Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

temperatuur sensor

Schrijver Yannick
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2012 11:59 
ik hebeen vraagje over mijn cx met een gl blok er onder.

Ik heb er een gekocht met een gl blok eronder. Nu vroeg ik me af of je temperatuur meter het doet? Die van mij geeft na 10 min rijden aan dat het blok al aan de kook is. Ik kan vervolgens met mijn hand (handschoen uit) het blok aanraken. Termostaat heb ik eruit gehaald, in kokend water gelegd. Die ging gewoon open (beetje laat, dus ik vervang hem wel). Ook stuk gereden zonder termostaat, dus gelijk volledige koeling. Maar de indicator gaf ook toen na 10 min. aan dat het motorblok aan de kook zou zijn. Niet het geval.

Nu denk ik dat de indicator (in de toerenteller) voor een cx is, terwijl het blok van een gl is. Is de temperatuur voor beide blokken gelijk? Of is die van de gl gewoon wat hoger, en dat hij daarom bij een cx toerenteller al aangeeft dat hij te hoog is?
(vraag ook al gesteld in het vraag&aanbod gedeelte, maar denk dat hij hier iets meer past)

Yannick

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2012 12:10 | Aangepast door: MAST 
Op die vraag heb je antwoord gehad van Toto.
Ik citeer:'t lijkt er meer op dat je 7-volt spanningsregelaartje bezig is te overlijden. Bij 12 volt staat je meter ook in 't rood.
Ik denk dat Toto gelijk heeft en je de storing in de richting van die spanningsregelaar moet zoeken.
Marcel.
Kijk anders ook eens naar het verhaal van Floris, de tweede reactie in DIT oude topic.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Yannick
Gast 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2012 12:24 
Ik had hem al gelezen, ga dit weekend hem weer uit elkaar halen en nieuwe termostaat erin zetten, dacht misschien nog wat nieuwe inzichten te vergaren.

maar de spanningsregelaar gaat even nagekeken worden!

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2012 15:47 | Aangepast door: Hansv 
Yannick,

Ik hou het even, wat Marcel ook al schreef, op de 7 volt regulator. Die lijkt heel erg stuk te zijn.
Lees bijv. DIT verhaal .
Met deze grafiek:
grafiek

Harmony,
Hans.
( bezig met inpakken.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 temperatuur sensor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven