moh, zwevegem, das idd bij de deur
Als je een blauwe 'caferacer' cx ziet passeren weet je wie het is
Het zit eigelijk zo: Ik zag de cx te koop staan voor een prikje.. en aangezien ik nog een projectje zocht ben ik er direct omgegaan. Hij kwam van iemand die niets van oldtimers kent en hem steeds moest binnendoen voor kleinigheden.. (na de laatste keer was hij het beu en werd hij verkocht).
Die moto stond nog steeds bij de garage waar de reparaties werden gedaan.. nuja ik kocht hem met als uitleg dat de pulsgever kapot was.. (cdi neem ik aan?), de garagist zei dat de carburators afgesteld waren, bougies en bobijnen in orde waren.. dus ik stak de cdi op mijn werkende cx, maar die ging goed. Dus ik weet niet juist of het in de lage of hoge toeren is..
Nuja, vandaag ben ik de moto beginnen demonteren (wordt gepoederlakt en overal vernieuwd waar nodig) en ik kwam aan de stuurplaat, waar de zekeringsdoos inzit.. ik haalde het los en merkte dat de 2 zekeringen nog in orde waren op het zicht. maar ik keek toch eens of de zekering deftig doorliet.. wat dus niet het geval was.
Door ouderdom en roest zijn de 2 zekeringen redelijk afgestorven en maakten ze geen deftig contact meer..
Dit zijn zekeringen die met de ontsteking te maken hebben aangezien er 'ignition' op het plaatje staat?
Zou het dus niet simpelweg kunnen dat hier het sputterprobleem aan ligt?
en ja, als het dat niet zou zijn, kan het niet anders dan de ontsteking zelf he.. iemand een ideetje waar ik wisselstukken kan halen voor de cx als ontsteking,..