Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Elke keer lek ?

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 10 mei 2012 11:46 | Aangepast door: kuipwillem 
Zoals ik al eerder schreef heb ik lekkage bij het nokkenas boutje .Ik heb nu het achterdeksel verwijdert ,en de boel eens bekeken .Dit is voor mij het eerste blok met een stelboutje ,en wat opvalt is dat als ik de bout vast draai de o ring aan de binnen zijde door het deksel heen komt ,hij lekt dus enorm omdat er geen afdichting meer is.Het lijkt net of er iets weg is aan de binnenkant.Want waar de o ring op moet afdichten is maar drie millimeter dik.Als iemand een deksel heeft staan kan hij dan meten hoe lang het gat moet zijn ,zodat de o ring er in blijft .Ik heb vorige keer gevraagd of je de bout er zover uit kon draaien om de o ring te wisselen ,dat ging volgens jullie niet ,maar toch geprobeerd en hij kwam zover naar buiten dat ik de ring kon vernieuwen (dat moet dus eigenlijk niet kunnen ).Gr Wim.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 mei 2012 14:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
bout moet 12,26 zijn en in de deksel 12,76 --- 7 -3.3 O-ring moet wel een vitonring zijn
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 mei 2012 16:34 | Aangepast door: kuipwillem 
Jan.Wat bedoel je met 12,76 is dat de lengte van het gat ?, en ---7-3.3 is dat de maat van de o ring ,volgens de onderdelen lijst is het 6,5 x3,1 .Gr Wim

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 mei 2012 18:33 
Willem de dikte van de stelbout is 12.26 m/m de Oring is volgens mijn schuifmaat binnen gat 7 m/m / dikte van de Oring 3.3 m/m dan meet ik de buiten kant van de o ring 12.54 m/m gat in deksel is 12.76 m/m en de diepte is 10 m/m nog meer maten
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 mei 2012 21:25 
Bedankt voor de moeite ,helemaal duidelijk Gr Wim.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Elke keer lek ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven